Hælp!! (hvad gør man ved vådt tændrør?)
Fra : Kasper

Dato : 06-11-02 21:11

Hej NG.

Jeg kører rundt på en Siamoto Birdie 50(scooter hvis nogle skulle være i
tvivl), eller rettere jeg gjorde.
Den begyndte lige pludselig at "sætte ud" og dø ud, og til sidst kunne jeg
ikke starte den igen. Jeg har så fundet frem til, at det er fordi tændrøret
bliver vådt(altså af benzin/olie). Selvom jeg tører tændrøret af, bliver det
igen vådt. Jeg har også prøvet at tage tændrør og kaburator af, og så træde
på kickstarteren for at få den "luftet ud", men lige meget hjælper det.
Nogle som har et godt råd?

På forhånd tak
Kasper

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 06-11-02 21:03

"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
træde
> på kickstarteren for at få den "luftet ud", men lige meget hjælper det.
Prøv med et nyt tændrør, se evt efter gnist inden du monterer der.

Mvh Ronni

Fra : Kasper

Dato : 06-11-02 21:28

> Prøv med et nyt tændrør, se evt efter gnist inden du monterer der.

Jeg har prøvet et andet tændrør(ikke nyt), og så efter at det gnistede inden
montering, men det hjalp ikke.
Jo jeg kunne lige få den igang, men den døde hurtigt igen.

Kasper

Fra : PHK

Dato : 17-11-02 10:21

"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet et andet tændrør(ikke nyt), og så efter at det gnistede
inden
> montering, men det hjalp ikke.
> Jo jeg kunne lige få den igang, men den døde hurtigt igen.

Jeg læste i MC - eller var det i bil-gruppen - at der var en bestemt mærke
tændrør, der overhovedet ikke kunne lide at blive vådt. Tændrøret var lige
til at smide væk bagefter. Jeg husker desværre ikke mærket.

Hint: Det gør de måske i MC- eller bilgruppen.

--
_
|_|

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 18-11-02 18:24

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tændrør, der overhovedet ikke kunne lide at blive vådt. Tændrøret var lige
> til at smide væk bagefter. Jeg husker desværre ikke mærket.

NGK, og det passer!
kører altid rundt med et ekstra rør :

--
Michael Frederiksen
Kandu.dk virkelig?? Jeg kan godt selv!!

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-11-02 17:28

Michael Frederiksen wrote:

> NGK, og det passer!
> kører altid rundt med et ekstra rør :

Jep, lige præcis NGK er berygtet for det.

--
mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : BSJ

Dato : 06-11-02 21:28

Hvis det var min scooter ville jeg rense luftfilteret. (Evt. en lille
køretur på asfaltvej uden luftfilter).

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Pcman

Dato : 06-11-02 20:59

> [...]
træde
> på kickstarteren for at få den "luftet ud", men lige meget hjælper det.

Hej.
Det kan da være at det er di svømmer i karburatoren der hænger. Hvis det er
tilfældet vil der løbe benzin ned i motoren, selv når den holder stille. Og
så er motoren allerede druknet når du begynder at starte den. Løsning =
skift svømmernål og svømmersædet.
Jarl Olsen
Min Yamaha RD 350 stinker
af olie og benzin, men den er skæg
hvergang.
www.pcman.dk
pcman@pcman.dk

Fra : Kasper

Dato : 07-11-02 15:45

Jeg har prøvet at "rense" svømmeren så den lukker for benzinen igen, men det
kan da ske det ikke er nok.
SKAL man skifte den??

Kasper

Fra : Duffi

Dato : 25-11-02 19:45

> [...]
Og
> så er motoren allerede druknet når du begynder at starte den. Løsning =

Altså på en gammel yamaha løber der ikke benzin ind i motoren hvis
svømmeren hænger, det eneste der sker hvis nålen hænger er at der løber
benzin ud af overløbet, skulle da også mene at når der er overløb på en
knallert fra '78 burde der også være det på en knallert anno '00...

Am i right or???

Fra : Erik Mogens Pedersen

Dato : 07-11-02 20:09

Hej Kasper!

Jeg havde præcis samme problem på min gamle scooter. Og jeg var også sikker
på at det var mit tændrør der var i stykker. Men efter at havde prøvet og
skifte og justere en masse måtte jeg sende den til scootermekaniker.
Problemet var at udstødningen havde en ganske lille utæthed ved den bagerste
lydpotte. Den blev svejset og det løste problemet. Så prøv at lyt rigtig
godt efter om den skulle være utæt nogle steder.

Venlig hilsen

Erik Pedersen