Erfaringer med uplight lamper til nedgravn~
Fra : Søren Rohde

Dato : 06-11-02 19:12

Hej,

I forbindelse med at vores indkørsel skal lægges om (brolægges) er vi ved at
finde den bedste løsning på lys. Og flere steder - f.eks. gågader - gør man
jo det at man støber / graver nogle specielle lamper ned. De er kraftige og
kan holde til at selv en stor lastbil kører hen over dem.

Men er der nogen der har erfaringer med disse til privat brug? Jeg synes de
er smarte da der ikke skal være standere nogen steder som skal
vedligeholdes, eller står i vejen. Og om dagen er der ingen der lægger mærke
til lamperne. Men måske er det ikke smart at have lyset kommende nedefra?

Vores hus tager sig godt ud fra vejen (se evt. vores hjemmeside) synes vi,
og det skulle den nye indkørsel jo også gerne gøre. Så alle ideer modtages
med glæde.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Las Olsen

Dato : 07-11-02 03:26

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> til lamperne. Men måske er det ikke smart at have lyset kommende nedefra?

Har ingen erfaring med dem, men de sælges da til privat brug. Silvan har
nogle på tilbud i denne uges katalog. Desuden forhandler PS-kæden
(el-installatører med lampeforretninger) nogle såkaldte uplights til
udendørs brug - måske de kan hjælpe med erfaringer.

Olsen

Fra : Olsen

Dato : 07-11-02 03:36

"Las Olsen" <hanegal@hotmail.com> wrote in message
?

> [...]
> (el-installatører med lampeforretninger) nogle såkaldte uplights til
> udendørs brug - måske de kan hjælpe med erfaringer.

.... og er der ikke en PS i nærheden (se på www.ps-el.dk) kunne
www.el-salg.com være en mulighed - de har på side 51 i deres katalog
(som kan ses på www.minreklame.dk) sådan nogle lamper.

Olsen

Fra : Søren Rohde

Dato : 07-11-02 18:35

Hej Olsen & Olsen,

Tak for linket. Jeg har hugget et billede fra El-Salg og lagt det på min
hjemmeside http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/ under "huset". Det er netop
sådan noget jeg søger, og de fleste producenter har vist den type lamper i
deres sortiment. Men da jeg ikke kender nogen der har denne type lamper
monteret, modtager jeg gerne andres erfaringer.