give svar på hvor mange rigtige med det sa~
Fra : Kim Højmark

Dato : 28-02-01 19:42

Hvordan kan man i html eller javascript (hvis ikke muligt så i andet) lave
sådan at man skal svare på nogle spørgsmål og når man så er færdig får man
straks at vide hvor mange rigtige man havde??

Håber Nogen kan hjælpe.

venlig Hilsen

Kim Højmark

Fra : Mickey

Dato : 28-02-01 20:42

"Kim Højmark" <Hojmark@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
får man
> straks at vide hvor mange rigtige man havde??

uden at gå i detaljer skal du bare ha et script der kører ca. sådan
her for hvert spm:

<Script>
if (form.spm1.value == "rigtig svar"){ svar ++}

document.write("Du havde " + svar + " rigtige svar")

</SCRIPT>

--
Mickey

Fra : Kim Højmark

Dato : 01-03-01 18:35

Synes ikke helt jeg kan få det til at virke..
Kan du specificere det lidt??

Venlig Hilsen

Kim Højmark

Fra : Mickey

Dato : 01-03-01 21:32

> Synes ikke helt jeg kan få det til at virke..
> Kan du specificere det lidt??

prøv med denne kode - skal lige siges, det virker ikke rigtig med
radiobox'en, kan ikke lige gennemskue hvorfor...

<script language="JavaScript">

function checksvar(){
svcount = 0
if (document.skema.spm1.value == "rigtigt svar"){ svcount++}
if (document.skema.radiobox == "ja"){ svcount++}
alert("Du havde " + svcount + " rigtige svar");
}
</script>

<form name=skema>
<input type="text" name="spm1">
<BR>
<input type="radio" name="radiobox" value="ja">
<input type="radio" name="radiobox" value="nej">
<P>
<input type="button" value="check svar" OnClick="checksvar()">
</form>

--
Mickey