Sætningsrevner i sokkel og mur
Fra : Michael Lund

Dato : 06-11-02 15:32

Hej,

Jeg står overfor at skulle købe hus sammen med min kæreste. I
tilstandsrapporten for det hus vi har kig på, står der noget om en 'mindre
revne i sokkel. Revnen har forløb op i murværket.'

Hvad kan det koste at få repareret sådan noget (bare så'n ca.).

mvh.
Michael

Fra : Per H

Dato : 06-11-02 17:40

Er det prisen ikke oplyst i raporten?
Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Michael Lund

Dato : 06-11-02 17:53

Per H wrote:

> Er det prisen ikke oplyst i raporten?
> Vh Per
> ICQ 8212837

Nej - der står "ej prissat", så jeg prøver at finder ud af det her.

/Michael

Fra : Thomas

Dato : 07-11-02 12:57

Det er meget vigtigt at du med sætningsrevner finder årsagen til revnen..

Er fundamentet for dårligt.
Er Bunden for blød.
Skal der understøbes.

o.s.v.

Husk at en sætningsrevne er et symptom på en sygdom, ikke det egentlige
problem..

Den kosmetiske reperation kan en murer lave på 2-3 timer a 400 kr, skal
soklen repereres / understøbes snakker vi måske 20.000..

Du skal have fat i en byggetekniker, arkitekt eller lign for at få en
egentlig vurdering.

Thomas Jürgensen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 07-11-02 13:30

"Michael Lund" <milund@kodehaj.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - der står "ej prissat", så jeg prøver at finder ud af det her.

Hvorfor tror du at der står "ej prissat"....?

Prøv at læse indlæg fra Thomas...

Tror du at vi via denne gruppe vil være bedre til at vurdere prisen, end en
fagmand som har været det pågældende sted og set skaden..?

Mvh - Martin

Fra : Michael Lund

Dato : 07-11-02 21:37

Thu, 7 Nov 2002 13:29:34 +0100, "Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev:

> "Michael Lund" <milund@kodehaj.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tror du at der står "ej prissat"....?

Sikkert fordi det er dyrt

> Prøv at læse indlæg fra Thomas...

Thomas gav mig det svar jeg søgte: Det kan koste 20000. Det er et vigtigt argument overfor sælger, hvis prisen skal lidt ned (hvis sælger altså ikke vil få en fagmand til at ordne det). Tak til Thomas.

> Tror du at vi via denne gruppe vil være bedre til at vurdere prisen, end en
> fagmand som har været det pågældende sted og set skaden..?

Selvfølgelig ikke - og det var heller ikke meningen. Men er der i værste fald tale om en skade der koster et par tusinde, så er det jo småpenge i det samlede huskøbs-regnskab. Kan det i værste fald koste 20.000 som Thomas siger, så er det bestemt noget vi skal tage højde for før vi køber.

mvh
Michael

Fra : Per H

Dato : 07-11-02 22:29

On Thu, 07 Nov 2002 20:37:24 GMT, Michael Lund <milund@wanadoo.dk>
skrev:

>Selvfølgelig ikke - og det var heller ikke meningen. Men er der i værste fald tale om en skade der koster et par tusinde, så er det jo småpenge i det samlede huskøbs-regnskab. Kan det i værste fald koste 20.000 som Thomas siger, så er det bestemt noget vi skal tage højde for før vi køber.

Du får jo ikke lavet ret meget for 2000 kr idag.

Hvis det er en revne der breder sig op i stenene, så kunne du måske få
sælger til at betale hvad det måtte koste?, eller få en pris fra en
murer, og træk prisen fra i købsprisen.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-11-02 09:11

"Michael Lund" <milund@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

>Sikkert fordi det er dyrt

Normalt_skal_den byggesagkyndige som udarbejder rapporten komme med et skøn
over de forskellige omkostninger, med mindre det ikke er muligt at vurdere
det.

>par tusinde, så er det jo småpenge i det samlede huskøbs-regnskab. Kan det
i værste fald koste 20.000 som >Thomas siger, så er det bestemt noget vi
skal tage højde for før vi køber.

Og hvad gør at man kan regne med at det i værste fald vil koste 20.000,-...?
Fordi Thomas siger det...? Hvilket grundlag har han for at kunne sige det.
Ved han om der skal ekstrafunderes eller..?

Jeg har været ude for sætningsskader i huse hvor det kostede både 200 og
300.000 at reparere. Dette på grund at at det skulle ekstrafunderes - rammes
pæle ned både på ydersiden og indersiden af fundamentet, og derefter lægges
stål gennem de eksisterende fundamenter. I et konkret tilfælde hvor det
kostede 300.000 kunne familien ikke bo i sit hus i 4 måneder!

Min pointe er at sådanne skader kræver en nøjere gennemgang af en fagmand
førend man overhovedet kan udtale sig om hvad det vil koste.? Alt andet er
ligesom at spille lotto.

Det er bare et godt råd!

Mvh - Martin

Fra : Thomas

Dato : 09-11-02 19:03

> Min pointe er at sådanne skader kræver en nøjere gennemgang af en fagmand

Det er jo faktisk også det jeg skriver martin, måske skulle du læse
indlægget og ikke kun læse det du kan bruge til at lave brok med...

thomas

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-11-02 18:29

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo faktisk også det jeg skriver martin, måske skulle du læse
> indlægget og ikke kun læse det du kan bruge til at lave brok med...

Hvad var det lige jeg skrev i det tidligere indlæg.... Og hvordan var det
lige at Michael tolkede dit svar..?

--------------
Martin> Prøv at læse indlæg fra Thomas...

Michael> Thomas gav mig det svar jeg søgte: Det kan koste 20000. Det er et
vigtigt
Michael> argument overfor sælger, hvis prisen skal lidt ned (hvis sælger
altså ikke
Michael> vil få en fagmand til at ordne det). Tak til Thomas.

Og hvad mener du med at jeg ikke har læst indlægget..?

Så vidt jeg kan læse mig til så er Michael overbevist om at det maksimalt
kan koste 20000 at få lavet. Og hvem har han fået det tal fra... Og hvordan
er vedkommende som har oplyst tallet så kommet frem til at netop denne
sætningsskade maksimalt kan koste 20000..?

Tænk dig engang hvis Michael køber et hus i den tro at det maksimalt kan
koste 20000 at få repareret, og det så bagefter viser sig at det vil koste
200.000,-!

Mvh - Martin