Problemer ved parameteroverførsel
Fra : M@rk

Dato : 06-11-02 09:18

Hej alle,

jeg er ny udi asp og har med fornøjelse kastet mig ud i, at blive
klogere på dette område. I den forbindelse har jeg haft store glæde af,
at læse i denne gruppe - den har været kilde til løsning af mange
"problemer"

Jeg er kommet dertil i mit asp-liv, at jeg har fundet ud af, hvordan man
viser data fra en mySQL database på et webhotel - som udgangspunkt er
dette dejligt, men jeg kunne også godt tænke mig, at kunne hælde nogle
data ned i denne database og det har jeg haft lidt problemer med.

I søgningen efter løsningen, har jeg arbejdet med eksemplerne på html.dk
(http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp) og brugt de 2
nedenstående eksempler - jeg har cut-and-pastet disse fra html.dk for at
undgå tastefejl - men det virker ikke

De implicerede filer er:

formular.htm:
   <title>Formular</title>
   <head>
   </head>
   <h1>Skriv dit navn</h1>

   <form method="post" action="modtag.asp">
   <input type="text" name="brugernavn">
   <input type="submit">
   </form>

modtag.asp:
   <title>Formular</title>
   <head>
   </head>
   <%
   Response.Write "<h1>Hej " & Request.Form("brugernavn") & "</h1>"
   %>

Problemet er måske simpelt?!
Jeg får ingen parameteroverførsel fra formular.htm til modtag.asp - dvs.
der står "Hej <ingenting>" når jeg kører ovenstående filer. Er der nogen
der kan se, om der er fejl i ovenstående eller ved, om mit problem måske
skyldes noget helt andet .............

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215