Cloning af sim-kort
Fra : ts

Dato : 05-11-02 23:16

Er der nogen der kan clone et sim-kort i Esbjerg ?? `
og pris ??

--
M.V.H.
ts

Fra : Kent

Dato : 06-11-02 00:27

Jeg kan med min lommecomputer..
Men bor i Kolding..
tjaa det er ikke noget jeg vil tage så meget for.
MEN jeg bor i kolding..
Ringe og hør mere..
Mvh
Kent
P.s. Hmm ikke helt den rigtige NG at skrive det i, prøv
News:dk.marked.privat.telefon.unlock
Der er nogle folk der ikke kan såle det :(

Fra : Kent

Dato : 06-11-02 00:35

wow jeg er da vist god til at gentage mig selv hva!?
Mvh.
Kent

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-11-02 01:43

"ts" <tonny@esenet.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan clone et sim-kort i Esbjerg ?? `
> og pris ??

Kommer an på hvad du mener med clone. To telefoner med samme nummer er ret
besværligt - formentlig umuligt - for private. Det er derimod en smal sag at
kopiere telefonbogen fra et gammelt kort til et nyt.

Hvis du skal bruge to telefoner med samme nummer skal du høre dit
teleselskab om du kan bestille dobbeltkort.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : ts

Dato : 06-11-02 22:43

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:aq9oi1$6j8$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
> Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Jo jeg mener to telefoner med samme nummer , har snakket med
Sonofon om det , men de tilbyder det ikke længere.
m.v.h.
ts

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-11-02 23:08

Hej

> Jo jeg mener to telefoner med samme nummer , har snakket med
> Sonofon om det , men de tilbyder det ikke længere.
> m.v.h.
> ts

Så ville jeg prøve TDC. De har i hvert fald tilbudt det tidligere.
Du bør også overveje om du måske kan opnå det ønskede resultat med en form
for viderestilling?

Der er et par universitetsstuderende, fra Tyskland svjh, der har clonet et
simkort med succes og beskrevet hvordan det gøres. Det var en temmelig
kringlet affære og jeg kan heller ikke huske hvor jeg læste det. Måske du
kan finde et link på google?

Inden du begynder at drømme skal du dog lige se om du kan få fat på et
blankt simkort. Man kan ikke bruge et, der har været brugt. Find en kæmpe
elektronikbiks a la Århus Radiolager, www.farnell.com eller www.elfa.se i
Sverige de har måske simkort, men jeg tvivler. Derudover skal du have fat i
en simkort-læser fx Chippy til ~400,- svjh.

Endelig opstår der problemer, hvis du pludselig har begge telefoner tændt
samtidigt.

Fra : abl

Dato : 07-11-02 08:21

Hej prøv at se på denne side

http://alf.di.fct.unl.pt/~pa/simemu_english.html

det er faktisk ikke så svært

Allan

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 07-11-02 16:01

"abl" <abl@lagrand.dk> wrote in message
> Hej prøv at se på denne side
>
> http://alf.di.fct.unl.pt/~pa/simemu_english.html
>
> det er faktisk ikke så svært

men kræver stadig både en smartcard læser, en sim-kort læser, et silvercard,
crackning af koder og en hobbykniv.

Når det er sagt har du rent faktisk ikke klonet kortet men lavet en
emulator, der snyder telefonen til at tro det er et sim-kort.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : ts

Dato : 07-11-02 21:09

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:aqdv8a$mno$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Når det er sagt har du rent faktisk ikke klonet kortet men lavet en
> emulator, der snyder telefonen til at tro det er et sim-kort.

der er tilsyneladende nogle spændene ting her
http://gsm-technology.com/index/USA,en,USD,browse,id_gr,52.html
med hensyn til at hvis TDC tilbyder dobbeltkort hva sker det der hvis
begge telefoner er tændt ??
m.v.h.
ts