Snuppet Af Ordensmagten
Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-11-02 19:08

Politiet beholder min Scooter i nogle dage.
Sådan er spillet!

Men hvordan er det lige reglerne ligger?

Hvis politiet sender den til synshallen(hvilket jeg er rimelig sikker på)
hvad sker der så derinde?

Tager og beholder de mine stumper?

Hvor stor en bøde skal jeg forvente mig, når
det er 1. gang jeg er blevet snuppet?

Hvad gør de ved min scooter derinde?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : RP

Dato : 05-11-02 19:40

> Sådan er spillet!
Jep - vil man overtræde reglerne, må man også tage straffen som en mand

> Hvis politiet sender den til synshallen(hvilket jeg er rimelig sikker på)
> hvad sker der så derinde?
Hvis det er en 30'er vi snakker om, så vil Falck identificere alle
uoriginale dele (konstruktive ændringer med forøget hastighed som følge), og
fjerne dem fra scooteren. Derefter vil du blive kontaktet af politiet, så du
kan komme og hente resterne af din scooter. Bemærk dog, at hvis det er 3.
gang du bliver taget på en tunet scooter, så vil de beholde den!! Denne
regel gælder ikke scooteren, men dig som person, så hvis du f.eks. kører på
en ven's scooter d. 3 gang - ja så konfiskerer de vennen's scooter. Det med
at konfiskere gælder dog kun i 2 år, fra den 1. gang du blev taget.

> Hvor stor en bøde skal jeg forvente mig, når
> det er 1. gang jeg er blevet snuppet?
Jeg er ikke 100% sikker, men du kan nok forvente 500,- for konstruktive
ændringer (kan blive nedsat til 300,-), og så bøder derudover (f.eks. uden
styrthjelm, nedslidt bagdæk, defekt lys osv.). Derudover kan regningen til
Falck (for afhentning og afmontering af dele) også komme på - kender ikke
den reelle pris, men billigt er det ikke!

> Hvad gør de ved min scooter derinde?
Stripper den for ulovlige dele - det er også før sket at de tager nogle dele
som var lovlige, men så er det bare ned og brokke sig - det sker dog
sjældent.

I nogle tilfælde vil politiet også kontakte dine forældre, og fortælle dem
at deres barn kører ulovligt og de bedes holde øje med dem osv.

// Dennis

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-11-02 21:23

"RP" <news1@skill.dk> wrote>
> [...]
og
> fjerne dem fra scooteren. Derefter vil du blive kontaktet af politiet, så

Jeg så videoen som der er på denne side:
http://www.tvsyd.dk/lag2_main.asp?indslagID=5497
Der siger de at 30´er knallerterne beholder deres dele
og får en bøde på kr: 1000.- og så er den sag
ude af verdenen.

> Det med
> at konfiskere gælder dog kun i 2 år, fra den 1. gang du blev taget.

Den må jeg live have lidt mere detaljeret.
Nu er det første gang at jeg er blevet snuppet.

Hvis jeg så bliver snupper 2 gange mere næste år
beholder de så hele min scooter?

> men billigt er det ikke!

Kunne jeg næsten heller ikke forestille mig, men
det vidste jeg jo i forvejen så jeg den æder bare

Jeg er ligenu under uddannelse.
Betyder det så at jeg kan få en billigere bøde?

> Stripper den for ulovlige dele - det er også før sket at de tager nogle
dele
> som var lovlige, men så er det bare ned og brokke sig

Okay.

> I nogle tilfælde vil politiet også kontakte dine forældre, og fortælle dem
> at deres barn kører ulovligt og de bedes holde øje med dem osv.

Det tror jeg nu ikke at de gør.
Jeg er 22

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : RP

Dato : 05-11-02 21:55

> Der siger de at 30´er knallerterne beholder deres dele
> og får en bøde på kr: 1000.- og så er den sag
> ude af verdenen.
Det er et udlæg til en fremtidig lov, som alle landets cykelhandlere har
fået tilsendt - det er endnu ikke godtaget (og mangler tvivler på det
overhovedet vil ske). Lige for tiden nupper de ihvertfald alle dele som er
ulovlige.

> Hvis jeg så bliver snupper 2 gange mere næste år
> beholder de så hele min scooter?
Ja

> Jeg er ligenu under uddannelse.
> Betyder det så at jeg kan få en billigere bøde?
Jeg er faktisk ikke sikker, men var du under 18 havde du fået bøden halveret
(dog mindst 300,-). Jeg vil tro du kan få den nedsat, men det sker nok ikke
automatisk - du må hellere snakke med den lokale politistation når bøden
kommer.

> Jeg er 22
Hehe, ej det ville nok ikke have den store effekt så - det er vist også
oftest unge som ikke har knallertkort.

// Dennis

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-11-02 22:51

"RP" <news1@skill.dk> wrote
> [...]
> fået tilsendt - det er endnu ikke godtaget (og mangler tvivler på det
> overhovedet vil ske). Lige for tiden nupper de ihvertfald alle dele som er

Øv også!
Jeg var allerede begyndt at gnide mig i fingrene over
at jeg om få dage ville være på vejen igen.

> Ja

Damn - Det burde også gælde for billisterne!
Nå, men så kan jeg jo godt tune den igen når jeg
får den tilbage

> [...]
ikke
> automatisk - du må hellere snakke med den lokale politistation når bøden

Det vil jeg så gøre.
Hvis der er udsigt til at spare penge, er det da et forsøg værd.

> Hehe, ej det ville nok ikke have den store effekt så - det er vist også
> oftest unge som ikke har knallertkort.

Hehehee - Jeg fik skam knallertkørekort da jeg var 16, men
det er ved at være et par dage siden nu

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 05-11-02 22:57

> Hehehee - Jeg fik skam knallertkørekort da jeg var 16, men
> det er ved at være et par dage siden nu

Jum jum... Det gælder altså ikke længere, dit kort

// Troels

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-11-02 23:00

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote
> Jum jum... Det gælder altså ikke længere, dit kort

Heldigvis så politiet da igennem fingrene med det, da jeg
på befaling viste dem mit sygesikrings-bevis

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 06-11-02 00:20

> Heldigvis så politiet da igennem fingrene med det, da jeg
> på befaling viste dem mit sygesikrings-bevis

Det skal de også. Fra du er 18 behøver du ikke knallertbevis mere (også
selvom du ikke har bilkørekort)

// Troels

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-11-02 15:04

I Odense plejede de at strippe de ulovlige dele, og over på værkstedet havde
den en alvorligt stor hammer og en armbolt hvor tundelene blev knust til
ukendelighed...... Ved dog ikke om de gør det mere

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Claus Rolsted

Dato : 12-11-02 20:18

"RP" <news1@skill.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatisk - du må hellere snakke med den lokale politistation når bøden

Det har ikke noget at gøre med din alder. Det, som tæller, er din indtægt.
Hvis du tjener under X kr/år (vist nok ca 115.000 kr/år), kan du få nedsat
bøden, dog ikke til under 300,- .

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : JW

Dato : 13-11-02 14:26

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en news:aqt4fp$kas$1@sunsite.dk
> [...]
> Hvis du tjener under X kr/år (vist nok ca 115.000 kr/år), kan du få nedsat

Fra den autoriserede bødetabel:

For personer, der var under 18 år på gerningstidspunktet, er bødetaksten
det halve af den anførte takst - dog mindst 300 kr. Hvis De var under 18 år
på gerningstidspunktet, er der allerede ved fastsættelsen af bøden taget
hensyn til dette forhold. I de få tilfælde hvor bødetaksten ikke nedsættes,
er det anført ved overtrædelsen.

Bøden til personer, der var over 18 år på gerningstidspunktet, og som har
en særlig lav indtægt, kan nedsættes til det halve - dog mindst 300 kr.
Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) på gerningstidspunktet
ikke overstiger et beløb på ca. 115.000 kr. Hvis De mener, at Deres
indtægtsforhold kan medføre en nedsættelse af bøden, bør De snarest
muligt rette henvendelse til politiet og vedlægge dokumentation for Deres
indtægtsforhold i form af den seneste årsopgørelse, lønsedler eller lignende.
De bedes ved henvendelsen henvise til Deres fødselsdato.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-11-02 02:23

"JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Fra den autoriserede bødetabel:
>
> For personer, der var under 18 år på gerningstidspunktet, er bødetaksten
> det halve af den anførte takst - dog mindst 300 kr. Hvis De var under 18 år

Ok så må jeg jo spise min gamle hat ......
I stand corrected

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-11-02 12:52

> [...]

med
> at konfiskere gælder dog kun i 2 år, fra den 1. gang du blev taget.

Sikke noget sludder.
Selvfølgelig konfiskere de ikke en vens scooter hvis det er den man kører på
3. gang man
bliver stoppet. Men den bliver vurderet , og så får man en bøde der svarer
til beløbet, som scooteren repræsentere.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : RP

Dato : 06-11-02 14:11

> Selvfølgelig konfiskere de ikke en vens scooter hvis det er den man kører

> 3. gang man
Hmm - syntes ellers jeg har hørt fra mange, men nok de forkerte jeg snakker
med så. Har ingen personlige erfaringer at trække på (heldigvis/desværre).

// Dennis

Fra : Tim Sørensen

Dato : 06-11-02 17:00

Tænk bare hvis billisterne også fik deres
køretøjer konfiskeret efter 3´ gang!

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 06-11-02 17:29

> Tænk bare hvis billisterne også fik deres
> køretøjer konfiskeret efter 3´ gang!

Ja, av... Hvorfor f*nden skal der egentlig differentieres?

// Troels

Fra : Tim Sørensen

Dato : 07-11-02 01:34

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote
> Ja, av... Hvorfor f*nden skal der egentlig differentieres?

Fordi at al magten er tilegnet billisterne!

Der er ingen i tinget der gider at tænke på
os med de små dumme knallerter sikkert :-/

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Gorgeous

Dato : 07-11-02 06:47

"Tim Sørensen" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fordi at al magten er tilegnet billisterne!
>
> Der er ingen i tinget der gider at tænke på
> os med de små dumme knallerter sikkert :-/

Jeg blev snuppet af panserne for halvanden måned siden.
Det skete på Roskildevej i rødovre.
Jeg blev lasermålt til 93 KM/T på min 30-scooter, men slap med en bøde på
500 kr.
Politiet i rødovre er nogle rigtig rare fætre

Fra : Tim Sørensen

Dato : 07-11-02 21:43

"Gorgeous" <Skrid@pomfrit.dk> wrote
> Jeg blev snuppet af panserne for halvanden måned siden.
> Det skete på Roskildevej i rødovre.
> Jeg blev lasermålt til 93 KM/T på min 30-scooter, men slap med en bøde på
> 500 kr.

Det må jeg sgu nok sige!

Jeg kunne se på dem der tog mig at de var fra Århus, men
min scooter vil højest sansynligt til synshallen i Grenå - og
det sted er desværre kendt for at lave sine egne regler :(

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/