Nautilus?
Fra : Kent Friis

Dato : 05-11-02 18:28

Hej

Er der nogen der kender status på Nautilus? Jeg troede egentlig den var
blevet officiel Gnome filemanager, men uanset hvor jeg kigger efter et
sted at downloade den, kan jeg højst finde en henvisning til CVS. Men
jeg er altså ikke interesseret i en development-udgave...

Og http://www.gnome.org/projects/nautilus/ giver ikke meget, medmindre
jeg har overset et eller andet.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-11-02 18:44

On Tue, 5 Nov 2002 17:27:52 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> [...]
> efter et sted at downloade den, kan jeg højst finde en henvisning
> til CVS. Men jeg er altså ikke interesseret i en

Der var et interview med udviklerne for nylig:
<http://www.linuxorbit.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=540&page=1>

Debian har version 2.0.7 i unstable og 1.0.6 i stable:
<http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=nautilus&searchon=names&subword=1&version=all&release=all>

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 05-11-02 20:57

Den Tue, 05 Nov 2002 18:44:21 +0100 skrev Adam Sjøgren:

>Der var et interview med udviklerne for nylig:
> <http://www.linuxorbit.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=540&page=1>

ok...

>Debian har version 2.0.7 i unstable og 1.0.6 i stable:
> <http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=nautilus&searchon=names&subword=1&version=all&release=all>

Ikke specielt brugbart på min kraftigt modificerede SuSE. Findes der
ikke en ftp hvor man kan downloade sourcen til 2.0.7?

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-11-02 21:08

On Tue, 5 Nov 2002 19:57:27 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Ikke specielt brugbart på min kraftigt modificerede SuSE.

Næh, men det skrev du jo ikke noget om - nu fik du i det mindste et
indtryk af versionsnumrene.

> Findes der ikke en ftp hvor man kan downloade sourcen til 2.0.7?

Der er sådan et smart website når man leder efter fri software, der
hedder freshmeat - der kan man f.ex. finde denne side:

<http://freshmeat.net/projects/eazelnautilus/>

Som giver links til website, kildekode, pakker o.a.

Specifikt findes der masser af pakker her:

<http://ftp.gnome.org/pub/GNOME/sources/nautilus/>

Mvh.

Fra : Kent Friis

Dato : 05-11-02 22:31

Den Tue, 05 Nov 2002 21:07:38 +0100 skrev Adam Sjøgren:

>Næh, men det skrev du jo ikke noget om - nu fik du i det mindste et
>indtryk af versionsnumrene.

Du har ret, det gik vist lidt hurtigt.

>Der er sådan et smart website når man leder efter fri software, der
>hedder freshmeat - der kan man f.ex. finde denne side:
>
> <http://freshmeat.net/projects/eazelnautilus/>

Jeg havde skam søgt på freshmeat, men det eneste den fandt med
navnet "Nautilus" var et ip-telefoni-program.

>Som giver links til website, kildekode, pakker o.a.
>
>Specifikt findes der masser af pakker her:
>
> <http://ftp.gnome.org/pub/GNOME/sources/nautilus/>

Den link ser bekendt ud. Jeg nåede bare ikke længere end til:

ftp://ftp.gnome.org/pub/GNOME/sources/

Den server er åbenbart sat til at skjule indholdet af mapperne

Men jeg takker for linket. Så har jeg noget at lave imorgen...

Mvh
Kent
--
The revolution has just begun.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-11-02 22:46

On Tue, 5 Nov 2002 21:31:07 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Jeg havde skam søgt på freshmeat, men det eneste den fandt med
> navnet "Nautilus" var et ip-telefoni-program.

Det er nummer et på listen når man søger på "Nautilus". Den Nautilus
du ledte efter er nummer to...

> Den link ser bekendt ud. Jeg nåede bare ikke længere end til:

> ftp://ftp.gnome.org/pub/GNOME/sources/

> Den server er åbenbart sat til at skjule indholdet af mapperne

Nope, men Mozilla ser ud til ikke at kunne finde ud af at vise
dem. ncftp viser hele baduljen.

Mvh.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-02 17:42

Den Tue, 05 Nov 2002 22:45:56 +0100 skrev Adam Sjøgren:

>Det er nummer et på listen når man søger på "Nautilus". Den Nautilus
>du ledte efter er nummer to...

http://freshmeat.net/search/?q=nautilus§ion=projects

1. Nautilus - A secure phone application...
2. bonobo-python
3. fti2svg.pl

Søger du på en anden måde end jeg gør?

Ved nærmere eftersyn, kommer den faktisk nede på 8. pladsen, men kun
med links til 2.1 versionen.

Suspekt...

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-11-02 22:59

On Tue, 05 Nov 2002 22:45:56 +0100, Adam Sjøgren wrote:

> Nope, men Mozilla ser ud til ikke at kunne finde ud af at vise
> dem. ncftp viser hele baduljen.

Med dagens nighly viser Mozilla på min maskine hele listen - måske er
der en eller anden bug der er fixet mellem 25. oktober og i dag...

Mvh.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-11-02 18:48

On Wed, 6 Nov 2002 16:41:54 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> http://freshmeat.net/search/?q=nautilus§ion=projects

> 1. Nautilus - A secure phone application... 2. bonobo-python
> 3. fti2svg.pl

> Søger du på en anden måde end jeg gør?

Ah, det er fordi jeg er logget ind. Jeg synes ellerts ikke jeg har
valgt nogen prefs, men det gør en forskel, så måske har jeg alligevel.

> Ved nærmere eftersyn, kommer den faktisk nede på 8. pladsen, men kun
> med links til 2.1 versionen.

Kun? Hvad er der galt med at linke til nyeste udgave? Det kræver vel
ikke den store styrmestereksamen at skrælle et niveau af URL'en, hvis
man vil have en gammel udgave?

Mvh.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-02 19:04

Den Wed, 06 Nov 2002 18:48:02 +0100 skrev Adam Sjøgren:

>Ah, det er fordi jeg er logget ind. Jeg synes ellerts ikke jeg har
>valgt nogen prefs, men det gør en forskel, så måske har jeg alligevel.

>Kun? Hvad er der galt med at linke til nyeste udgave?

Min opfattelse er at Nautilus 2.1 svarer til Linux 2.5 - lidt for ny
efter min smag.

Iflg. en eller anden gnome side er 2.0.5 den nyeste stable, og iflg.
dig, bruger debian 2.0.7, så noget kunne tyde på at 2.0 er stable-
serien.

>Det kræver vel
>ikke den store styrmestereksamen at skrælle et niveau af URL'en, hvis
>man vil have en gammel udgave?

Nej, ikke hvis ens browser virker. Det var jo det der var problemet
- jeg havde været inde på FTP-serveren, men med et link der ikke
virkede, og så begyndte jeg at klippe af URL'en, og nåede til en
"tom" mappe.

Sjovt nok gælder det ikke alle directories, og jeg kunne faktisk godt
have fundet det rigtige dir fra den link, hvis jeg havde fundet det
link, inden jeg fik det andet fra dig.

Mvh
Kent
--