Send som vedhæftet... mangler i MS Word XP
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-11-02 12:41

Hej.

I MS Word XP mangler dette menupunkt. Jeg har fundet ud af at tilføje det,
ved at tilpasse menuen nu, men nu er det så blot blændet af, sådan at jeg
ikke kan vælge at sende dokumentet som vedhæftet fil.

Jeg kan dog fortsat sende dokumentet som almindelig mail.

Er der nogen, der har et godt bud på, hvordan jeg ordner det?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-11-02 22:40

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan dog fortsat sende dokumentet som almindelig mail.
>
> Er der nogen, der har et godt bud på, hvordan jeg ordner det?

Og løsningen - som jeg fandt efter at have ledt længe, men med hjælp fra
Finn i Australien, der havde en engelsk version af Word - og dermed den helt
præcise oversættelse af "Send som vedhæftet...":

---

This problem occurs because the Win.ini configuration file is incomplete.

Add the following entry into the Win.ini file (by using either the plain
text editor or the Sysedit utility), under the Mail heading. Some lines may
exist, but all are needed for this feature. After you add these lines,
reboot your computer:

[Mail]
MAPI=1
CMC=1
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMCDLLNAME32=mapi32.dll
MAPIX=1
MAPIXVER=1.0.0.1
OLEMessaging=1

Fra : pre

Dato : 06-11-02 20:05

En forfriskende melding efter at indtil flere velrenommerede
håndbogsforfattere til (i alt fald min) forundring havde fastslået at
kun Power Point kunne sende (slides) som vedhæftede filer fra Word.
På den anden side hører .doc filer til blandt de "farlige" så som regel
foretrækker jeg at zippe dem

© pre 2002