Skærme
Fijala 3554
Samsung 950p 19" skærm ryster!
Fra : njay

Dato : 05-11-02 11:27

Altså ikke hele skærmen, men billedet.
Det er ikke hele tiden, men ret ofte i små perioder.
Jeg kører med opløsning på 1600x1200 32bit i 72 Hz.
Grafikkortet er et Palit Geforce 3 Ti200.
Skal jeg prøve med et andet gfx kort
Jeg har prøvet andre drivere, men AK!!!!
Den er kun 2 år gamme. Er skærmens dage talte?
Og hvis den skal byttes, får man så en spritny eller
brugt/repareret? Den er købt i Proshop/Århus.

Mvh
Niels Ø
nwhy@mail.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-11-02 19:06

Hejsa

"njay" <nwhy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke hele tiden, men ret ofte i små perioder.
> Jeg kører med opløsning på 1600x1200 32bit i 72 Hz.
> Grafikkortet er et Palit Geforce 3 Ti200.

Ryster billedet i alle opløsninger?

> Jeg har prøvet andre drivere, men AK!!!!
> Den er kun 2 år gammel. Er skærmens dage talte?
> Og hvis den skal byttes, får man så en spritny eller
> brugt/repareret? Den er købt i Proshop/Århus.

Jeg ved ikke hvordan Samsungs politik er med rep./ombytning, men jeg ved
Philips ombytter til en ny de første 2 år, og det sidste år bliver den
rep./ombyttet til anden tilsvarende brugt.

Mvh
Hans

Fra : Jens Gydesen

Dato : 06-11-02 21:52

Hej

Det er vel ikke sådan at der er et eller andet kraftigt magnetfelt i
nærheden af din monitor?
Et apperat der er tændt i kortere tid, f, eks en elmotor eller en
microbølgeovn?

Mvh Jens

Fra : njay

Dato : 06-11-02 22:48

On Wed, 6 Nov 2002 21:52:04 +0100, "Jens Gydesen"
<jg-mail@worldonline.dk> wrote:

Jeg har en trådløs telefon, printer og 1 m væk står
en stor Cerwin Vega højtaler.
Ingen microovn! Det ku' da ellers være meget praktisk.

Niels Ø

Fra : Pelsen

Dato : 04-12-02 08:07

Det er sjovt nok for jeg har lige fået samme problem med en syncmaster
900sl plus
den ryster også skærmbilledet periodisk.
Så Njay du må endelig skrive om du har fået løst problemet

http://www.kandu.dk/

Fra : JensenJS

Dato : 11-01-03 20:55

In article <uo6fsus3iprjmbb94qklto0spflk1c96p7@4ax.com>, nwhy@mail.dk
says...
> [...]
> Den er kun 2 år gamme. Er skærmens dage talte?
> Og hvis den skal byttes, får man så en spritny eller
> brugt/repareret? Den er købt i Proshop/Århus.

Først kan du enten prøve et andet grafikkort, der efter prøv maskinen
på en anden computer.
En fejl kunne måske være at strømforsyningen sætter ud i nogle meget
korte perioder, det kunne måske få degauss funktionen til at gå i gang
men det er for kort en periode til at billedet når at forsvinde.

Hvorfor jeg siger det er at jeg engang havde en skærm der automatisk
brugte degauss når man tændte for den, men det så man bare aldrig da
degauss var færdig med sit før billedet kom frem.
Skærmen stod tæt på et stærkt magnetfelt, og der kom ofte de nydeligste
mønstre på så jeg slukkede og tændte meget hurtigt forskærmen, det satte
degauss i gang men uden at billedet forsvandt, og så kunne man se
billedet ryste.

mvh JensenJS