forskellig farver links på samme side - hv~
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-11-02 08:15

Hej.

Jeg har en meget typisk opdelt hjemmeside, lavet med en tabel.

øverst header.
venstre menu - højre alt indhold
nederst en footer.

Men baggrundsfarven i menuen er mørkere en normal baggrund, og jeg vil
derfor gerne have forskellig farve på min tekst og mine liks i de
forskellige felter i tabellen. Jeg har ikke meget held med at bruge <body>
mere end én gang, men hvad gør man så.

(Jeg vil helst ikke bruge CSS)

/HHA

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-11-02 08:19

Hans-Henrik Andresen wrote in <3dc76fe6$0$794$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>:
> [...]
> Men baggrundsfarven i menuen er mørkere en normal baggrund, og jeg vil
> derfor gerne have forskellig farve på min tekst og mine liks i de

Du kan fx. sætte en class på den celle, der har en anden baggrundsfarve:

Så kan du skrive dette i dit CSS:

..darker {
color: #111111;
}
..darker a {
color: #222222;
}

Dette vil give næsten sort skrift, og links der er en anelse lysere.

> (Jeg vil helst ikke bruge CSS)

Jamen udseende laver man altså i CSS.

--
Mvh.