Lån & Spar Banks Internetbank
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-02-01 15:31

Inden jeg opsiger mine konti hos Lån & Spar Bank, vil jeg lige høre, om
der er nogen, der har fået bankens Internetbank til at virke under OS/2?

Bankens hotline mener ikke, det kan lade sig gøre, og mit forsøg på at
komme på er da heller ikke lykkedes. Jeg kommer ikke længere end til
login-boksen.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 28-02-01 22:00

On Wed, 28 Feb 2001 14:30:42, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Bankens hotline mener ikke, det kan lade sig gøre, og mit forsøg på at
> komme på er da heller ikke lykkedes. Jeg kommer ikke længere end til

Jeg må lige høre - har Lån & Spar deres egen Internetbank, eller
er det NEXTbank, du mener.

Jeg har brugt NEXTbank længe under OS/2, og det virker fint.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-02-01 22:39

Allan wrote:

> Jeg må lige høre - har Lån & Spar deres egen Internetbank, eller
> er det NEXTbank, du mener.

De har deres egen, og per den 31. marts lukker de deres PC Bank til
fordel for internetbanken.

> Jeg har brugt NEXTbank længe under OS/2, og det virker fint.

Hmm, mon ikke de to netbanker er baseret på samme program?

Havde du slet ingen problemer med at blive koblet på?
Jeg har forsøgt med Netscape 4.61 og Java 1.1.8. Jeg får loaded
java-applet'en og får præsenteret et vindue, hvor jeg skal indtaste en
firecifret kode. Herefter var det meningen, at jeg skulle få et vindue
til indtastning af underskriftskode, men efter indtastning af den
firecifrede kode, sker der intet. Er log-in proceduren den samme under
NEXTbank?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 01-03-01 00:23

On Wed, 28 Feb 2001 21:38:30, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

> Hmm, mon ikke de to netbanker er baseret på samme program?

Det er muligt; men jeg har aldrig været kunde hos Lån&Spar, så
jeg ved det ikke. Bemærk at NEXTbank direkte reklamerer med
understøttelse af OS/2.

> [...]
> til indtastning af underskriftskode, men efter indtastning af den
> firecifrede kode, sker der intet. Er log-in proceduren den samme under

Det lyder meget ens - og så skal jeg måske tilføje, at der faktsik opstod
et problem med NS 4.61 efter opdateringen omkring marts 2000.
Det lyder som om, at det er det problem du har, så jeg mailer dig
lige en dll fra en ældre version af NS - den løser det problem.

Prøv lige om et ikke gøre hele forskellen. (Det gør det hos NEXTbank).

Fra : John Faurholt

Dato : 01-03-01 08:26

Allan wrote:Det er muligt; men jeg har aldrig været kunde hos Lån&Spar, så

> jeg ved det ikke. Bemærk at NEXTbank direkte reklamerer med
> understøttelse af OS/2.

Jeg vil bare gøre opmærksom på at Jyske Bank har en netbank som fungerer
upåklageligt under OS/2, Java 1.7, NS 4.61, dertil tror jeg det er en af de
sikreste mod misbrug.
Jeg valgte den, netop af hensyn til OS/2. Man skal dog bruge min. Java 1.7 (
egen erfaring )

mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-01 09:29

Allan wrote:

> [...]
> understøttelse af OS/2.
>
> Prøv lige om et ikke gøre hele forskellen. (Det gør det hos NEXTbank).

Det gjorde den, fedt!

Underligt at supporterne hos LSB ikke har check på den slags, især når
søsterbanken ligefrem reklamerer med understøttelse.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 01-03-01 17:30

On Thu, 1 Mar 2001 08:28:35, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

> Det gjorde den, fedt!

Fint nok.

> Underligt at supporterne hos LSB ikke har check på den slags, især når
> søsterbanken ligefrem reklamerer med understøttelse.

Ja, det virker lidt pudsigt; men nu kan du jo så ringe og fortælle dem,
hvordan man får det til at virke

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 01-03-01 10:29

Den 01/03-2001 klokken 08:25, skrev John Faurholt <john_f@post7.tele.dk>
i <3A9DF986.D5A457C0@post7.tele.dk>:

> [...]
> af de sikreste mod misbrug.
> Jeg valgte den, netop af hensyn til OS/2. Man skal dog bruge min. Java

Ja, Jyske Netbank virker også med NS 2.02. (Husker ikke lige, hvilken
gammel Java version, den anvender).
Eneste problem er, at certifikaterne er udløbet

Ja, jeg trænger til en kraftig opgradering, men det er en anden
historie

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 01/03-2001 klokken 10:29)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-03-01 17:52

On Thu, 01 Mar 2001 10:29:24 +0100, Kjeld Nielsen wrote:

>Ja, Jyske Netbank virker også med NS 2.02. (Husker ikke lige, hvilken
>gammel Java version, den anvender).
>Eneste problem er, at certifikaterne er udløbet
Også de nye certifikater ??? (Ja jeg husker noget om at man,
tihvertifald på et tidspunkt kunne hente en håndfuld nye
certifikater)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
!tagline

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 01-03-01 22:10

Den 01/03-2001 klokken 17:52, skrev "Peter Jespersen"
<flywheel@worldonline.dk> i
<syljurryjbeyqbayvarqx.g9jjj71.pminews@news.sunsite.auc.dk>:

> Også de nye certifikater ??? (Ja jeg husker noget om at man,
> tihvertifald på et tidspunkt kunne hente en håndfuld nye certifikater)

Jeg mener at huske, at jeg engang hentede nye certifikater. I så fald er
de også udløbet. Jeg kan ikke se, at man i dag kan opdatere NS 2.02.

Næh, jeg må på et tidspunkt lave en ny installation med fixpaks, ny NS og
hele "svineriet". Men, med alle de nye drivers, starter diskette updates
og CD'er med fixpaks, man skal have fat i inden, så er det efterhånden en
lidt uoverskuelig opgave at gå i gang med.

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 01/03-2001 klokken 22:10)

Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-03-01 03:03

Kjeld Nielsen wrote:

> [...]
> og CD'er med fixpaks, man skal have fat i inden, så er det efterhånden en
> lidt uoverskuelig opgave at gå i gang med.

Ja. Jeg har endelig fået gjort dét jeg længe havde drømt om:

Taget en zip-kopi af en frisk-installeret Warp4, sat op med lyd, skærm,
netkort og hele svineriet, samt fixpak lagt ind, nyeste NS og Java og
jeg skal komme efter dig. Zip-filen er så brændt ud på en CD-R, hvor jeg
også har gemt andre "udgaver", fra tidligere i installationen:

1- En helt ukonfigureret, dvs uden lyddrivere, skærmdrivere, netværk og
bummelum.
2- En med drivere sat op
3- - og med netværk, NS og Java sat op
4- og så den fuldstændige med diverse programmer installeret
(Staroffice, CD-Record m.v.)

CD-en rummer alt nødvendigt: Image af boot-disketter, unzip og en fil
med huskeliste til mig selv om proceduren

Restore er enkel: Boot fra de tre disketter, formattér OS/2-drevet, og
læg derefter zip-kopien ind.

Elegant er det måske ikke, men hold op hvor det virker!

Mads Hansen
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........