Problem med Autotekst indsat via en makro
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 04-11-02 15:17

Hejsa, jeg har lavet et brev, hvor en stor del af teksten indsættes som
Autotekst, idet brugeren selv via nogle makroer kan vælge mellem brevtype og
sprog.

Men, når autoteksten indsættes via en makro (altså afviklet fra en makro) så
kommer teksten formattering ikke med (f.eks. justering, fed, linier m.v.).

Hvis jeg indsætter autoteksten "manuelt" via menuen autokorrektur - så
virker det fint.

Nogle ideer til, hvorfor formatteringen forsvinder når afviklingen sker fra
en makro ?

Henrik H.

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 04-11-02 15:39

Hoho har selv fundet svarer - MS Knowledge base er nu uundværlig.

Løsningen var at sætte "RichText := True" på koden så den ser sådan ud:

ActiveDocument.AttachedTemplate _
.AutoTextEntries("Navnet på autoteksten") _
.Insert Where:=Selection.Range, RichText:=True

Henrik

Fra : pre

Dato : 04-11-02 16:50

AutoTekster gemmes altid i en skabelon - dvs. i Normal.dot medmindre
brevet bygger på en speciel *.dot.
Hvis jeg var dig ville jeg vælge en anden metode. F. eks. feltet
IncludeText som henter f. eks bogmærker fra en fil. Du skal da
eksperimentere en lille smule fordi felter er meget nøjeregnende. Som
grundtekst kunne feltet se ud som her:

{INCLUDETEXT "C:\\Mine dokumenter\\Breve\\Teksten.doc" MitBogmærke /i}

Begynd med Ctrl+F9 for at få de to paranteser. Indtast (eller kopier)
den præcise tekst imellem dem. Marker og tryk på F9 for at opdatere.

Med en makro er det nemt for dig at dirigere mellem sprog og type selv
om det nok kunne blive nemmere med en formformular hvor felterne
virkelig kunne begrænse kodebehovet.
En sådan formular kan du få masser af eksperthjælp til her i gruppen.

© pre 2002

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 04-11-02 22:16

--- snip
> Hvis jeg var dig ville jeg vælge en anden metode. F. eks. feltet
> IncludeText som henter f. eks bogmærker fra en fil. Du skal da
--- snip slut

Tak for rådet, men jeg har et brev der indeholder interne Word variable der
udskrives i felter, flettefelter der henter fra datafil samt autotekst der
udskiftes alt efter brevtype. Og det funker.

Så man kan vel sige, at der er et godt sammenkog at af alt godt fra havet.
Og du ved; Hvis det virker så hold fingrene fra det. Et motto, jeg
efterhånden har lært mig (selvom jeg nu ikke kan lade være en gang i
mellem).

--
Henrik Hougaard
fam.hougaard@nospam.stofanet.dk