Tiny Personal Firewall (næsten en lille an~
Fra : Martin Møller

Dato : 28-02-01 13:38

Under Nyheder i det seneste Alt om Data er en lille artikel om en
firewall (subj.). Nu har jeg installeret og testet den på NT4, og jeg
synes, den ser fornuftig ud. Nu ville jeg så lige høre andres meninger
om den.

Dens filtre består både af en adresse- og port-del som ved "rigtige"
firewalls og en applikationdel som ved ZoneAlarm. Det synes jeg
egentlig er en ret stærk kombination.

M.h.t. programmer virker den en anelse anderledes en ZoneAlarm, idet
den ikke brokker sig, hvis et program begynder at lytte på porte. Den
brokker sig først, når det kommer trafik til det lyttende program, der
ikke indgår i noget filter.

Jeg har ikke kunne få den til at give alarm ved indgående trafik til
en lukket port - så den kan lukke for farlig trafik (hvis man antager,
at trafik ikke er farlig, hvis dest.-porten er lukket), men noget
politi-værktøj er det ikke (den laver heller ikke hex-pakke-dump i
log'en).

Jeg synes den er et godt alternativ vil ZoneAlarm, da man kan give den
en mere nuanceret opsætning p.g.a. filtrene - og så er den freeware.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : James Rune Hansen

Dato : 28-02-01 17:31

"Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes den er et godt alternativ vil ZoneAlarm, da man kan give den
> en mere nuanceret opsætning p.g.a. filtrene - og så er den freeware.

Så er det at jeg spørger mig selv hvor kan jeg finde den.. !!

James

Fra : Martin Møller

Dato : 28-02-01 17:41

On Wed, 28 Feb 2001 17:31:05 +0100, "James Rune Hansen"
<james.hansen@get2net.dk> wrote:

[Snip]

> Så er det at jeg spørger mig selv hvor kan jeg finde den.. !!

Hov, der glemte jeg noget:
http://www.tinysoftware.com/pwall.php

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 01-03-01 18:05