Tips til røde numser
Fra : Rikke & Brian

Dato : 03-11-02 16:06

Jeg syntes lige, at jeg ville dele en god erfaring med jer.

Min søn på næsten 3 mdr har haft meget tynd afføring siden fødslen, men vi
har været heldige at undgå rød og irriteret hud indtil fornylig. Huden
omkring endetarmsåbningen og på pungen var helt rød, varm og let hævet. Vi
smurte med babysalve, zinksalve eller med pantothenolsalve uden at noget af
det virkede.

Men så igår gik jeg i Matas, og ekspedienten anbefalede :

Kamille-salve fra "Dr. Scheller - Naturmiddel"

Hvilket vidundermiddel. Allerede efter knap at have brugt det i et døgn, er
rødmen og hævelsen faktisk væk. Det skal lige siges, at han har afføring
mange gange i løbet af en dag, så vi var mildt sagt overraskede over den
hurtige virkning.

Nå, jeg vil ind og nyde en stille stund med min dejlige kæreste inden
vidunderet vågner

Hilsen Rikke.

Fra : Stine

Dato : 05-11-02 17:15

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote in message
> Jeg syntes lige, at jeg ville dele en god erfaring med jer.
>

> Kamille-salve fra "Dr. Scheller - Naturmiddel"

Det er det der med Kamille :)

I min datters vuggestue var der en garvet pædagog. Hun sagde, at vi skulle
klippe en stofble i strimler, lægge dem i Kamillete - og derefter lægge dem
ind i bleen (!!). Jeg må ha' lignet et stort spørgsmålstegn, men afprøvet
blev det - og sørme så!

Når der var helt åbne sår, skulle der kun et døgn til, før huden var fin
igen... Mystisk, men sandt - og muligvis temmelig meget billigere end Matas'
:) Man kan sagtens genbruge strimlerne efter en tur i vaskemaskinen...

/Stine

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-11-02 23:27

Stine wrote:

> [...]
> fin igen... Mystisk, men sandt - og muligvis temmelig meget billigere
> end Matas' :) Man kan sagtens genbruge strimlerne efter en tur i

Vi havde et tilsvarende problem med vores yngste datter da hun var
begyndt i vuggestue.

Udover midlertidig symptombehandling løste vi problemet ved at
konstatere hvad årsagen til hendes sure, ubehagelig afføring var. Det
viste sig at alle børnene blev fodret med traditionel dansk mad såsom
flæskesteg med sovs og kartofler (hjemme fik hun længe modermælk og var
stadig kun på bl. a. ersatz (modermælkserstatning), hirsegrød og små
mængder komælk).

Desværre var det ikke så let at løse. Vuggestuen ville ikke ændre
madpraksis (de voksne spiste gratis med) og kommunen kunne ikke løse
problemet, så der måtte et skift af institution til.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-11-02 09:12

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
klip

> [...]
> flæskesteg med sovs og kartofler (hjemme fik hun længe modermælk og var
> stadig kun på bl. a. ersatz (modermælkserstatning), hirsegrød og små

Hvor gammel var hun?
Det lyder som om, der har været en RET forskellig opfattelse af, hvad der
var god mad for et barn på hendes alder?

Hilsen Inger

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-11-02 15:55

Inger Pedersen wrote:

> Hvor gammel var hun?

8-9 måneder.

> Det lyder som om, der har været en RET forskellig opfattelse af, hvad
> der var god mad for et barn på hendes alder?

Det kan man vist roligt sige.

Venlig hilsen
Erik Olsen