Fagfordybelsesuge
Fra : Zeki

Dato : 03-11-02 15:10

Hejsa.

I vores selvstyrende team på skolen, har vi indført såkaldte
'fagfordybelsesuger', hvor klassen i en enkelt uge udelukkende fokuserer på
et enkelt eller to fag.

Jeg står nu for planlægningen af en engelsk fagfordybelsesuge i ottende
hvori fagene geografi og historie også skal medtænkes. Det samlede timeantal
vil ligge på 26-28 timer.

Jeg går og pønser på et tema der bare hedder 'England', men idéer og forslag
til hvordan sådan en uge kan gribes an, både mht emne og rent praktisk,
modtages med kyshånd.

mvh
Zeki Sadic

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-11-02 19:48

Hej

Leg engelsk (kost)skole, skoleuniform m.m.

VH Birgitte

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-02 14:40

Birgitte Abkjær <paogba@oncable.dk> wrote:

> Leg engelsk (kost)skole, skoleuniform m.m.

Det må vel inkludere lidt syning - evt. nogle mødre .
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Helleq

Dato : 05-11-02 09:16

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det må vel inkludere lidt syning - evt. nogle mødre .

Hmm, uanset hvor glad jeg er for mine børn og deres skole, ville jeg da
bestemt nægte at blivet syet i - selv for deres skyld

Mvh
Hellemor

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-02 13:40

Helleq <helleq@sol.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, uanset hvor glad jeg er for mine børn og deres skole, ville jeg da
> bestemt nægte at blivet syet i - selv for deres skyld

Skulle du så ikke sy en skoleuniform til dit barn?

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-11-02 17:49

Hej

Det kan lade sig gøre med skoleuniformer. Se dk.binaer " Engelske
skoleuniformer".
5.kl havde engelsk skoleuge. Uniformen bestod af cowboybukser, hvid bluse
eller skjorte, drengene (gerne også pigerne) mørkt slips og alle evt en sort
jakke/trøje.
Stor succes, bemærk læreren!( ikke mig

VH Birgitte

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-02 19:09

Birgitte Abkjær <paogba@oncable.dk> wrote:

> Det kan lade sig gøre med skoleuniformer. Se dk.binaer " Engelske
> skoleuniformer".

Frem med Entourage da MacSOUP ikke er god til binære grupper ...

> 5.kl havde engelsk skoleuge. Uniformen bestod af cowboybukser, hvid bluse
> eller skjorte, drengene (gerne også pigerne) mørkt slips og alle evt en sort
> jakke/trøje.

Tjae, du kan jo se hvordan sådanne skoleuniformer normalt ser ud [1.-13.
klasse]:

http://www.stac.school.nz/content/aboutcollege/collegetour/collegeshop/u
niforms.html

http://www.riccarton.school.nz/uniform.htm

> Stor succes, bemærk læreren!( ikke mig

Næh, det ser jo ud som en mandlig lærer .

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-11-02 22:43

> Frem med Entourage da MacSOUP ikke er god til binære grupper ...

> Tjae, du kan jo se hvordan sådanne skoleuniformer normalt ser ud [1.-13.
> [...]

De ser jo dejlige ud, jeg kan på den sidste site især godt lide
"Middle School and Senior College boy's summer uniform".

VH Birgitte

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-02 04:18

Birgitte Abkjær <paogba@oncable.dk> wrote:

> De ser jo dejlige ud, jeg kan på den sidste site især godt lide
> "Middle School and Senior College boy's summer uniform".

Du mener vel »på den første site« .

Du nævnte forsøget med en 5. klasse, og kan på samme site se
»Preparatory School boy's winter uniform«, som er for 1.-6. klasse.
Middle school er her 7.-11. klasse, mens senior school er 12.-14. -
sidste klasse hvis de skal have ekstra fag for at komme på
universitetet. På en anden skole, hvor jeg så at »senior school« også
var åben over for voksne der havde brug for efteruddannelse [fuld tid
eller deltid] så jeg at elever over 21 ved skoleårets start ikke
behøvede at gå i skoleuniformen.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 06-11-02 15:47

> Du mener vel »på den første site« .

Ja.

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 04-11-02 12:25

26 timer med engelsk kræver afveksling.
Kostskolen kunne være en enkelt dag.
Virtual tirps to English speaking countries:
Rejs til UK, US, Canada, Indien, NZ eller AUS
Brug nettet:
Rejseplan
Flybiletter
Sight Seeing
Hotelpriser
Mad
Visa
Vaccinationer.
M.M.
Det hele skal naturligvis foregå på engelsk. Lav en PowerPoint præsentation,
eller en hjemmeside, eller et stykke papir eller en planche (som ingen
alligevel kikker på) eller noget andet.
Man kan også bruge drama. Find små eventyr på engelsk, gerne nogle eleverne
kender i forvejen, og lad dem dramatisere eventyrerene for hinanden.
Det skulle vist være rigeligt. Husk lige ektraopgaver til dem der bliver
hutigt færdige eller mener at de er færdige!

Venlig hilsen Peter Rasmussen

---

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 09-11-02 21:05

Zeki wrote:

> [...]
> til hvordan sådan en uge kan gribes an, både mht emne og rent praktisk,

Jeg tror at metropolen: London, fanger børnene mere.