sokkel med fundablokke/sundolit
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 03-11-02 11:15

Hej Gruppe.

Jeg skal lave en sokkel til et nyt skur og i den forbindelse har jeg set at
man kan lave en "nem" sokkel og flise med bl.a. "Sundolitplader".

Er der nogen der selv har lavet en sådan og hvad er der specielt man skal
være opmærksom på.?

En traditionel sokkel er selvfølgelig en løsning, men det andet ser
unægteligt "nemmere" ud.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 04-11-02 14:23

"Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> være opmærksom på.?
>
> En traditionel sokkel er selvfølgelig en løsning, men det andet ser

Jeg har kigget lidt på http://www.sundolitt.dk/ under produkter,
sundGRUND... Er det det produkt du tænker på?

Umiddelbart kan jeg ikke se at man får fundamentet i frostfri dybde, og det
troede jeg var et krav til fundament. Men det ser jo net og tillokkende ud.
Jeg kan bare ikke forestille mig at det skulle være stærkt nok til at modstå
'sætning' i terrænet. Som jeg ser billederne er der tale om at man udstøber
en bjælke (b = 100 mm, h = 400 mm) i en flamingo-støbeform, denne 'bjælke'
skal så gøre det ud for et traditionelt fundament??

MEN jeg fagkyndig på området, så det var bare min personlige mening.