Valg af ADSL modem / ADSL router
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 03-11-02 01:38

Hej,

Jeg er ved at se på at skulle have en ADSL forbindelse (i England, ikke
Danmark), men har ikke rigtig noget kendskab til den nødvendige HW.

Hos de fleste udbydere herovre får man for £85 (ca. 1000 kr) et USB ADSL
modem + nogle filtre, men man kan også vælge selv at anskaffe hardwaren
andetsteds.

Q1: Hvad koster dette, hvis man selv shopper rundt på nettet, og hvad skal
man gå efter?

Q2: Kan man lave en HW-deling af Internet forbindelsen fra sådan en
USB-fætter (dvs. uden Windows Internet Connection Sharing eller lignende)?
Er der noget der hedder en USB-switch/router...?

Q3: Alternativt har jeg set betegnelsen ADSL-router en del steder - er det
et kombineret ADSL modem / Ethernet router?

Q4: - I så fald, hvad koster sådan én (dvs. hvor billig kan den fås), og er
der features/protokoller/etc. som bør understøttes?

Q5: Er der nogle løsninger, som ikke understøttes af alle udbydere (fx. i
DK)?

Anbefalinger og links er meget velkomne. Jeg har kigget lidt på
edbpriser.dk, men er ikke helt sikker på, hvad der gør hvad (og hvorfor).

På forhånd tak,
Jesper

Fra : René Løweneck

Dato : 03-11-02 08:14

Hej Jesper !

"Jesper Kristensen" <bennedbaek@btopenworld.com> wrote in message

> [...]
> andetsteds.
> Q1: Hvad koster dette, hvis man selv shopper rundt på nettet, og hvad skal

Jeg kan varmt anbefale Dlink DI-601 til 477,- hos Intercon.dk

Jeg fik en Dlink DI-604 hjem Tirsdag eftermiddag, monterede den uden
problemer og kort tid efter kørte det hele.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-11-02 08:38

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev :

>Jeg kan varmt anbefale Dlink DI-601 til 477,- hos Intercon.dk

Fik du noteret dig at der er i England det sner ?
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 03-11-02 12:16

> Jeg kan varmt anbefale Dlink DI-601 til 477,- hos Intercon.dk

Tak, men er det ikke bare en almindelig Ethernet router/switch? Den har vel
som sådan ikke noget med ADSL at gøre, medmindre man sætter et modem foran?

Mvh.
Jesper