ECS K7S5A + 2*Seagate Barracuda
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-11-02 19:45

Crosspost news:dk.edb.hardware.bundkort og news:dk.edb.hardware.drev
med opfølgning til news:dk.edb.hardware.bundkort.

Jeg har et ECS K7S5A med nyeste BIOS samt en Seagate
Barracuda 40GB og en 80GB på den primære IDE controller.

Når jeg i mit Windows XP skal læse på den store disk (slaven),
så stener Windows i et par sekunder.
Hvad kan dette mon skyldes?
Er det fordi de sidder på samme controller?
- Det burde det ikke være, men jeg prøver at bytte rundt når jeg
får tid. Jeg ved bare ikke om de begge kan køre IDE100 så.
På den sekundære IDE controller har jeg et DVD drev og en
brænder.

Alt har nyeste firmware, BIOS, drivers osv.
Windows er fuldt opdateret også med SPs.

Mit system:
AMD XP2000+ + MIST køler
2*256MB PC133 SD-ram
300W PSU

Hvad kan problemet mon være?

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : A K.

Dato : 02-11-02 21:01

Hvis du har sat dine harddiske til at slukke efter X antal minutter,
skal de jo lige spinde op igen, det kunne være problemet.

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i
en meddelelse news:3dc41d1d$0$34533$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-02 11:47

A K. wrote:
> Hvis du har sat dine harddiske til at slukke efter X antal minutter,
> skal de jo lige spinde op igen, det kunne være problemet.

Det var nok problemet, har nu prøvet at sætte den til 20min.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-11-02 19:50

A K. wrote:
> Hvis du har sat dine harddiske til at slukke efter X antal minutter,
> skal de jo lige spinde op igen, det kunne være problemet.

Det hjalp, mange tak *flover mig lidt ;)*

Fra : Jan Andersen

Dato : 03-11-02 00:53

Hej michael
Har samme hardware som dig , har ikke det samme problem , har sat en hd på
sekundær og en hd på primær, det gir som regel det bedste resultat. Kan du
så fortælle mig hvordan du har monteret de ledninger fra kabinettet til
bundkortet.

Jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-02 11:49

Jan Andersen wrote:
> Kan du så fortælle mig hvordan du har monteret de ledninger
> fra kabinettet til bundkortet.

Som i manualen ;)
Men har pillet dem fra hinanden og sat dem rigtigt sammen, da de
ikke passede ind i mit kabinet - AOpen HX45.

Man kan se i manualen hvor + og - skal sidde og det står (på
mine ledninger) også.

Man kan lige lirke ledningerne op af de små "stik" og så sætte
dem rigtigt ned i igen, således de passer på bundkortet.

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 10:12

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> får tid. Jeg ved bare ikke om de begge kan køre IDE100 så.
> På den sekundære IDE controller har jeg et DVD drev og en

Hvorfor skulle de ikke køre IDE100 bare de sidder på en anden controller.
Jeg skulle da mene, at hvis dit mobo og kabler understøtter det. Så vil
Cuda'erne selv rette sig til at køre IDE100...

--
Martin K (Der selv har en Seaga Barracurda ATA IV 60 GB - nice disk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-02 11:50

Martin K wrote:
> Hvorfor skulle de ikke køre IDE100 bare de sidder på en anden
> controller.

Jeg troede kun det var den primære IDE kanal der understøttede
IDE100...

> Jeg skulle da mene, at hvis dit mobo og kabler understøtter det.
> Så vil Cuda'erne selv rette sig til at køre IDE100...

Det er nok rigtigt, vil prøve på et tidspunkt.

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 06-11-02 02:21

On Sat, 2 Nov 2002 19:44:49 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote:
>Når jeg i mit Windows XP skal læse på den store disk (slaven),
>så stener Windows i et par sekunder.

>Hvad kan problemet mon være?

Prøv evt at sætte jumperne på diskene til Cable Select.