Praktisk brug af XP firewall
Fra : Snedker

Dato : 02-11-02 14:47

Hejsa,

Jeg benytter hjemme XP Pro. I min egen har jeg to netkort, hvor den
ene benyttes direkte til min ADSL, den anden til LAN, hvor den går i
en switch. Jeg benytter så delt internetforbindelse, således min
hustru også kan være på nettet (også XP Pro).

Jeg installere på et tidspunkt Win MX (filesharing a la napster). Den
virker dog ikke i første omgang, da jeg i firewall'en først skal åbne
for en port. Og det er jo fint nok.

Men: min hustrus PC fik fint fat, selv om jeg på det tidspunkt ikke
havde åbnet for porten i min firewall..? Skal jeg benytte firewall på
begge PC'er? Troede at det var nok, at den med den fysiske adgang til
ADSL'en havde firewall?

mvh /Snedker

PS: Mix af XP Pro, Outlook XP og Norton Antivirus har fuldstændig
forskånet mig for virus i år!
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede