skift Image i TD ved onmouseover
Fra : Michael Arildsen

Dato : 02-11-02 12:46

Hej...

Jeg er ny inden for webudvikling og mangler lidt hjælp til et
javascript.

Jeg mangler en funktion, der kan skifte mellem to
baggrundsbilleder i <TD> ved onmouseover og onmouseout.

<TD background="menu_in.jpg"> ..skal ændres til
<TD background="menu_out.jpg"> ..ved onmouseover og omvendt ved
onmouseout.

Håber I forstår hvad jeg mener, på forhånd tak for hjælpen...

Mvh. M.Arildsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Arildsen

Dato : 02-11-02 14:09

Jeg har fundet et script, der har samme funktion som jeg søger.
Jeg vil bare gerne have skiftet farverne ud med images istedet...
<script language="javascript" type="text/javascript">

function flipbg(element,mode)
{
if (mode=="in")
   {
cursortype = 'hand'
colorval = '#C5D0DA'
}
   else if (mode=="out")
   {
cursortype = ''
colorval = '#8FA4B7'
}
element.style.backgroundColor=colorval;
element.style.cursor=cursortype;
}

</script>

onclick="location.href='blabla.asp'"
onmouseover='flipbg(this,"in");'
onmouseout='flipbg(this,"out");'>blabla</td></tr>
Nogen der kan hjælpe?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-02 18:30

Michael Arildsen <f.arildsen@email.dk> skrev :

>Jeg har fundet et script, der har samme funktion som jeg søger.
>Jeg vil bare gerne have skiftet farverne ud med images istedet...

Det kan gøres meget mere enkelt.

onMouseOver = "this.style.backgroundImage='url(bg.gif)';"
onMouseOut = "this.style.backgroundImage='url(bg2.gif)';">
<a class="tabel" href="http://www.yahoo.com">Yahoo

Se evt. ved søgemaskiner.
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/tabel/tabelbaggrund1.htm>

Fra : Michael Arildsen