Grafisk pakkeprogram til Linux
Fra : Johnny Chiang Kejs

Dato : 02-11-02 04:42

Hejsa.

Jeg leder efter et grafisk pakkeprogram der kan håndtere tar filer. For
fatter bare ikke hvordan man pakker sådan en fil ud. :(
Køre Suse Linux 8 hvis det har noget at sige...

/Jochke

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-11-02 08:39

Hej Johnny!

02 Nov 02 kl.03:42 skrev Johnny Chiang Kejs til All:

JK> Jeg leder efter et grafisk pakkeprogram der kan håndtere tar filer.
JK> For fatter bare ikke hvordan man pakker sådan en fil ud. :( Køre Suse
JK> Linux 8 hvis det har noget at sige...

Mener jeg engang støtte på et program der hed garchiver, i kde er den vidst
indbygget i konquoer.

Vh. Bo

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 02-11-02 08:50

Johnny Chiang Kejs wrote:

> Jeg leder efter et grafisk pakkeprogram der kan håndtere tar filer.
> For fatter bare ikke hvordan man pakker sådan en fil ud. :(

Prøv "Midnight Commander" som du starter med 'mc', det er nok den
hurtigste der findes. Eller er der 'ark' hvis du har KDE installeret,
men den er en hel del langsommere.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 02-11-02 10:32

Thomas Overgaard skrev:
> [...]

Der er et lille kapitel om at pakke tar-filer ud i debianguiden
:http://debianguiden.dk/dists/stable/html/tar.html

Du skulle godt kunne få noget ud af det.

komandoerne skal jo altså skrives i root, i et konsol .

Hvis du har købt suse skal der være et kapitel om det i manualen.

Ellers kan du jo prøve at sætte apt-get op til suse?

Hilsen Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-11-02 10:18

Johnny Chiang Kejs <ask@me.com> writes:

> Hejsa.
>
> Jeg leder efter et grafisk pakkeprogram der kan h=E5ndtere tar filer. For=
>
> fatter bare ikke hvordan man pakker s=E5dan en fil ud. :(
> K=F8re Suse Linux 8 hvis det har noget at sige...
Archiver. Det startes med kommandoen ark og er en del af KDE.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 02-11-02 10:26

Johnny Chiang Kejs <ask@me.com> writes:

> Jeg leder efter et grafisk pakkeprogram der kan håndtere tar filer. For
> fatter bare ikke hvordan man pakker sådan en fil ud. :(
> Køre Suse Linux 8 hvis det har noget at sige...

Surt...

ark, garchiver, gmc eller mc. ark er til KDE og garchiver er gtk, de
to sidste kan en masse mere end at håndtere pakkede filer.

Hvis du stadigvæk har lidt mod på tar så er det egentlig let nok hvis
du bare ved hvad du skal skrive :)

'$ tar xvf fil.tar' pakker tarfilen ud der hvor du er.

'$ tar zxvf fil.tar.gz' pakker den gzippede tar fil ud der hvor du er.

'$ tar zxvf fil.tar.gz -C /home/johnny' pakker filen ud i /home/johnny

Christoffer Olsen

coffee.el: now Emacs can even brew coffee

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-11-02 12:24

> Jeg leder efter et grafisk pakkeprogram der kan håndtere tar filer. For
> fatter bare ikke hvordan man pakker sådan en fil ud. :(
> Køre Suse Linux 8 hvis det har noget at sige...

Er du opmærksom på muligheden for at køre feks WinZip 8, under Wine ??

Mvh

Stig Mogensen

--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.4 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Jochke

Dato : 02-11-02 13:13

Stig Mogensen wrote:

> Er du opmærksom på muligheden for at køre feks WinZip 8, under Wine ??

Ja, har også prøvet at hente Winrar, da det er den jeg kender bedst. Men
kan ikke finde ud af at bruge Wine. Bruger Gnome og har installeret wine
og sat noget op til Gnome. Men aner ik hvordan jeg køre et program i
wine.

Kan du hjælpe?

/Jochke

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-11-02 13:31

> [...]
> kan ikke finde ud af at bruge Wine. Bruger Gnome og har installeret wine
> og sat noget op til Gnome. Men aner ik hvordan jeg køre et program i

Prøv at kigge på Wine howto's på;
http://frankscorner.org/wine/index.php og
http://www.linuxcommand.dk/

Det er godt nok "kun" WinZip der beskrives. Hvis WinRar kan køre under Wine,
vil det sikkert være at finde på Wine's website.

Jeg håber det har været til hjælp....

Mvh

Stig

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 03-11-02 13:53

Jochke <ask@me.com> wrote in news:3DC3C167.340D1B41@me.com:

> [...]
> kan ikke finde ud af at bruge Wine. Bruger Gnome og har installeret wine
> og sat noget op til Gnome. Men aner ik hvordan jeg køre et program i

`wine mumle.exe` virker fint her.

--
Knud