Firewall til linux
Fra : palle Jeppesen

Dato : 28-02-01 09:18

Hej
findes der nogen firewalls til linux der er lette at bruge
lige som Zonealarm til Windows ??

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-02-01 09:33

On Wed, 28 Feb 2001, palle Jeppesen wrote:

> Hej
> findes der nogen firewalls til linux der er lette at bruge
> lige som Zonealarm til Windows ??

Den eneste fornuftige er ipchains / iptables. KDE har vist en grafisk
konfiguration, hvis du ikke selv synes om at skrive dine scripts.

Rasmus

Fra : palle Jeppesen

Dato : 28-02-01 10:20

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Den eneste fornuftige er ipchains / iptables. KDE har vist en grafisk
> konfiguration, hvis du ikke selv synes om at skrive dine scripts

> Rasmus
er der ikke noget med det er kommet noget nyt i kernel 2.4
der afløser ipchains
jeg glemte vist at nævne jeg bruger kernel 2.4.2

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-02-01 10:49

palle Jeppesen wrote:

> er der ikke noget med det er kommet noget nyt i kernel 2.4
> der afløser ipchains
> jeg glemte vist at nævne jeg bruger kernel 2.4.2

Jo, det er netop iptables(netfilter).

Måske kan du få nogle ideer hér:

http://netfilter.samba.org
http://www.sslug.dk/sikkerhed/netfilter.html

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 01-03-01 00:21

Synes jeg erindrer at have set noget der hedder Masom eller lignende på
freshmeat.net der skulle være sådan noget halvautomatisk noget.

Jep: http://freshmeat.net/projects/mason/

--
Tonny

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-03-01 09:59

Tonny Sejr Kromann wrote:

> Synes jeg erindrer at have set noget der hedder Masom eller lignende på
> freshmeat.net der skulle være sådan noget halvautomatisk noget.
>
> Jep: http://freshmeat.net/projects/mason/

Den kører vel ikke med iptables? Det er lidt synd.