link i flash i HTML
Fra : Jan [5240]

Dato : 01-11-02 19:38

hej jeg har lavet et billede i flash som hedder "jantran.swf"

og billedet vises i min hjemmeside via HTML med koden.

men der er noget som ikke virker, jeg vil gerne have at man kommer til en
anden side når man klikker på billedet, jeg har prøvet med koden..

men der sker ikke noget når man klikker på billedet.. Nogen der kan hjælpe ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-02 22:33

Jan [5240] skrev:

> men der er noget som ikke virker, jeg vil gerne have at man
> kommer til en anden side når man klikker på billedet,

Så vidt jeg ved er den eneste mulighed at lægge linket ind i dit
flashobjekt.

> src="janblinker.swf"></a></p>

Jeg har prøvet noget tilsvarende, samt prøvet med onClick-events på
selve flashobjektet og dets omgivelser. Intet af det virker.
Flashobjektet har tilsyneladende fuld kontrol over museklik inden
for dets grænser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : jesper skov jensen

Dato : 28-12-02 04:02

Jan [5240] wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Du skal oprette et link til ny side i selve flash programmet - du kan ikke
lave et
link i html med flashen. Når du er i flash programmet skal først lave dit
billede om til knap (buttom), dernæst skal du vælge actions/ basic actions og
give den en "On Mouse Event" samt "getUrl" event.

Hvis man ikke har erfaring med det, lyder det måske svært. Men jeg anbefalde en
af de billige flash bøger fra boghandlen, de er ret overskuelige.........

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne