Lodret centrering af table
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 01-11-02 17:21

Hej NG

Jeg er i gang med at lave en side hvor jeg skal have "centreret" en tabel på
det lodrette led.

Jeg ved ikke hvorfor, men valign="middle" virker ikke...

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-02 17:57

Anders Jacobsen skrev:

> Jeg er i gang med at lave en side hvor jeg skal have
> "centreret" en tabel på det lodrette led.
>
> Jeg ved ikke hvorfor, men valign="middle" virker ikke...

Hvor bruger du valign? IE[1] læser ikke valign på andre tabelelementer
end <td> og muligvis <th>.

Noter:
======

[1] Jeg kan ikke huske om det er en IEbug eller om andre browsere heller
ikke bruger valign på <tr>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 01-11-02 18:29

> [...]
>
> Noter:
> ======
>
> [1] Jeg kan ikke huske om det er en IEbug eller om andre browsere heller

Hmm... ok, men nu ville jeg jo også gerne have et svar på hvad man så kan
gøre ;)

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-02 22:30

Anders Jacobsen skrev:

> Hmm... ok, men nu ville jeg jo også gerne have et svar på hvad
> man så kan gøre ;)

Hvad er det du vil opnå? "Middle" er defaultværdi for valign - og
det virker fint her. Forveksler du evt. align (left, center, right,
justify eller char) med valign (top, middle, bottom, baseline).

Send gerne et link og fortæl hvad der er galt med layoutet.

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 01-11-02 23:52

> [...]
> justify eller char) med valign (top, middle, bottom, baseline).
>
> Send gerne et link og fortæl hvad der er galt med layoutet.

Nu har jeg lavet en midlertidig løsning på problemet, men jeg ser da gerne
at jeg får opklaret mysteriet alligevel.

Du kan se mit layout på www.ichtys.dk/main.html , og hurtigt kan du vel se
at det ser dumt ud (især i store opløsninger), at indholdet sidder helt oppe
for oven i browservinduet. Jeg vil gerne have flyttet det ned midt på, så
det sidder der lige meget hvilken opløsning man bruger. Hvis du bare kigger
ind på www.ichtys.dk kan du se hvordan jeg ønsker det skal være, men her har
jeg brugt frames for at justere vertical alignment.

Jeg overvejer at skifte tabellerne ud med noget andet, når jeg har fået
siden helt op at køre. Måske noget med css2?

Fra : jopa

Dato : 01-11-02 18:42

"Anders Jacobsen" skrev .

> Jeg er i gang med at lave en side hvor jeg skal have "centreret" en tabel

> det lodrette led.

Du skulle måske spekulere på om ikke nedenstående er bedre end tabeller,
altså brug CSS.
http://bluerobot.com/web/css/center1.html

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-11-02 23:52

Anders Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej NG
>
> Jeg er i gang med at lave en side hvor jeg skal have "centreret" en tabel på
> det lodrette led.

Du kunne prøve:

<center><table width="30%" cellspacing="2" cellpadding="2" border="2">

Det virker

Per Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : KH

Dato : 02-11-02 17:49

"Anders Jacobsen" <news@NOSPAM-ichtys.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg er i gang med at lave en side hvor jeg skal have "centreret" en tabel

> det lodrette led.
>
> Jeg ved ikke hvorfor, men valign="middle" virker ikke...

Hej Anders.

Du kunne også forsøge at give din "table" et ID.
Derefter må du kunne angive med CSS, hvordan du vil placere og indrette din
table.

Eks.:
#NN { værdier for table´en}

Eller hedder det også: