Iframe : Er det en god ide ?
Fra : Sverri M Olsen

Dato : 01-11-02 11:18

Jeg laver ofte et design med Macromedia Fireworks, der bruger jeg
ofte iframe, fordi jeg syndes at det er det letteste og utrolig
nemt.

Mit spørgsmål er så : er det en god ide at bruge iframe, eller
kan der opstå komplikationer når man bruger andre browsere eller
en mindre opløsning end den jeg har lavet hjemmesiden med ?

Jeg bruger IE 6 - 1024*768 px.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-02 11:21

Sverri M Olsen skrev:

> Mit spørgsmål er så : er det en god ide at bruge iframe, eller
> kan der opstå komplikationer når man bruger andre browsere

Nej - alle nyere browsere forstår iframes.

> eller en mindre opløsning end den jeg har lavet hjemmesiden med ?

Det kan godt give problemer - men det har ikke så meget med brugen
af iframe at gøre. Hvis du bruger faste størrelsesdefinitioner
(først og fremmest pixels) kan siden komme til at se mærkelig ud i
andre opløsninger.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 01-11-02 11:29

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> af iframe at gøre. Hvis du bruger faste størrelsesdefinitioner
> (først og fremmest pixels) kan siden komme til at se mærkelig ud i

Tak Jens !