Hmm ... der røg den DSL-linie ...
Fra : "-

Dato : 31-10-02 23:56

Indtil videre har haft mere hovedpine end glæde af den Tiscali DSL-linie
.... imorgen har jeg haft den i 2 uger, med en nedetid på omkring 40-50%.

Lige fra linien blev etableret onsdag d. 16. oktober har der været så
meget støj på PSTN-linien at den har været fuldstændig ubrugelig. Samtidig
har DSL'en været så ustabil at den tid linien har været oppe ikke er meget
mere end nedetiden ...det hører så med at jeg måtte ring og rykke for
modemet før de overhovedet overvejede at sende det ... de havde det på
lager, men havde af en eller anden grund ikke sendt det i tide til
installationen...

I tirsdags fik jeg endelig fejlmeldt PSTN-linien til TDC, som meldte
tilbage med kabelfejl. Idag røg så DSL'en helt. 13.52 helt nøjagtigt,
forsvandt signalet fuldstændig, og er indtil videre ikke dukket op igen.
PSTN-linien var stadig så støjfyldt at den var ubrugelig. Her til aften
prøvede jeg så lidt eksperimenteren med at flytte og bytte rundt på
kabler, men DSL'en var stadig død. Til gengæld opdagede jeg at PSTN'en nu
var praktisk taget støjfri, så lige nu tøffer jeg der udad på mit gamle
56K abonnement hos Get2net.

Jeg kunne ikke nå at komme igennem på Tiscalis support inden de lukkede
(har andre og bedre ting at lave end hænge i telefonen time efter time),
men har her til aften sendt endnu en supportanmeldse til dem (det giver i
øjeblikket 3 løbende sager, fordi de jo ikke har tid til at supportere
deres kunder).

Endnu har jeg ikke modtaget nogen regning fra Tiscali, heller ikke min
oprettelsesbonus (tror nok det var spilpakken da jeg bestilte), så det er
vel meget rimeligt at de ikke får nogen penge sålænge de ikke kan levere
det jeg har bestilt ...

Jeg troede ikke at man kunne finde værre support end Telia, men Tiscali
får absolut prisen for det værste ...

Det her er delt kobber btw ... den eneste mulighed jeg har for at DSL ...
én ting er sikkert: Lige så snart jeg kan, dumper jeg Tiscali og går over
til Tele2 ... de har trods alt stadigvæk mægtig flinke support-folk der er
villige til at hjælpe...

--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

Come see! My brand new site is now online!
http://www.metalbunny.net

Fra : Flemming Leer Jakobs~

Dato : 01-11-02 02:10

"-<[ Rene Brehmer ]>-" <metalbunny@metalbunny.net> skrev i en meddelelse

> Det her er delt kobber btw ... den eneste mulighed jeg har for at DSL ...
> én ting er sikkert: Lige så snart jeg kan, dumper jeg Tiscali og går over
Standard er 5 måneder forpligtigelse fra dig som kunde:

Pkt. 5
I de første fem måneder efter aftalens indgåelse er aftalen uopsigelig fra
abonnentens side.

Pkt. 11. Dejligt ansvarsfri for Pis-cali
Tiscali fraskriver sig på samme måde ansvaret for afbrydelser eller
forstyrrelser, der kan tilskrives TDC eller andre leverandørers forhold.

Men jeg tror ikke der er nogen som pt har en værre driftstatus end dem på
Dsl siden:
http://support.tiscali.dk/driftstatus/index.php

Klager over deres inet skal ske skriftligt med underskrift til dem.

FlemmingLeer, Vejle

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-11-02 14:08

- skrev den Thursday 31 October 2002 23:56 i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> én ting er sikkert: Lige så snart jeg kan, dumper jeg Tiscali og går over
> til Tele2 ... de har trods alt stadigvæk mægtig flinke support-folk der er
> villige til at hjælpe...

Ha, jeg ringede til dem forleden for at høre om muligheden for at køre
mailserver på deres ADSL, fik at vide at port 25 er spæret, så jeg skal
køre den på en anden port, men hvordan andre mailserver skal vide at de
ikke skal sende til port 25 men den anden port kunne han ikke oplyse om.
BTW alle de kompentente folk her på usenet der har udtalt sig om mailserver
og porte, siger at en mailserver skal lytte på port 25, da det ikke er
muligt at definere noget sted i DNS eller andet, at der skal sendes til
port xx.
Så meget for deres supporters kvalitet.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-11-02 14:14

In article <2003135.5WPYvLbJOJ@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> og porte, siger at en mailserver skal lytte på port 25, da det ikke er
> muligt at definere noget sted i DNS eller andet, at der skal sendes til

Det er nu lidt løgn. Der findes en DNS record type, der hedder SRV. Den
kan faktisk bruges til formålet. Jeg kender dog ikke noget software der
understøtter denne endnu.

--
Andreas Plesner Jacobsen | What happened last night can happen again.

Fra : "-

Dato : 07-11-02 12:36

Hi Ivar Madsen,

On Fri, 01 Nov 2002 14:07:40 +0100, you wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl about "Re: Hmm ... der røg den DSL-linie
...." something that looked like this:

> [...]
>og porte, siger at en mailserver skal lytte på port 25, da det ikke er
>muligt at definere noget sted i DNS eller andet, at der skal sendes til

Nu er jeg ikke vant til at port 25 _ikke_ er spærret på private linier ...

Jeg har kørt med mailserver i snart et år, og det er ganske simpelt:
Udgående post ryger gennem ISP's mailserver, indgående indhentes fra mit
webhotel ... og alle de andre pop-kontoer jeg har rundt omkring ...

Hvis du vil have port 25 åbnet er der nogle retsmæssige fiksfakserier du
kan snakke med din advokat om (hvilker handler om at du skal påtage dig
alt ansvar for driften osv), eller du kan købe en erhvervslinie ...

Ved ikke hvad der er billigst her ... indtil videre fungerer SMTPrelay via
SMTP-smartserver (som er din ISP's SMTP deliver service) ganske fint for
mig ... men nu er mit outbound mail-krav også omkring 10% af
inbound...eller mindre...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-11-02 21:09

- skrev den Thursday 07 November 2002 12:36 i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvis du vil have port 25 åbnet er der nogle retsmæssige fiksfakserier du
> kan snakke med din advokat om (hvilker handler om at du skal påtage dig
> alt ansvar for driften osv),

Ikke forstået.
Tele2 tilbyder mig at jeg kan købe et produkt hvor port 25 er lukket for
indgående trafik.
TDC tilbyder mig at jeg kan købe to produkter hvor port 25 er lukket, men
at jeg kan bruge den server de har sat op, således at jeg stadig kan
modtage data på port 25, men ikke kan genere andre ved at drive et åbent
mailrelay. Hvordan kan en advokat ændre på det?

> eller du kan købe en erhvervslinie ...

Det kunne jeg, men det ændre stadig ikke på at Tele2's suporter (Ham jeg
snarkede med) er inkomepentent.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-11-02 22:04

On Thu, 07 Nov 2002 12:36:09 +0100, -<[ Rene Brehmer ]>- wrote:

> Hvis du vil have port 25 åbnet er der nogle retsmæssige fiksfakserier
> du kan snakke med din advokat om (hvilker handler om at du skal påtage
> dig alt ansvar for driften osv), eller du kan købe en erhvervslinie

Hos TDC får man ikke åbnet, uanset om man påtager sig ansvaret, det er
et alt for stort administrativt arbejde at håndtere forskelle ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 11-11-02 15:35

"-<[ Rene Brehmer ]> skrev...
> Nu er jeg ikke vant til at port 25 _ikke_ er spærret på private linier ...

Den er ikke spærret, hvis du har din private linie hos - Tiscali.

Venlig hilsen
Ulrik.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-11-02 16:23

Hej -<[ Rene Brehmer ]>-, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> ubrugelig. Samtidig har DSL'en været så ustabil at den tid linien
> har været oppe ikke er meget mere end nedetiden ...

Målte teknikeren ikke linjen/linjerne igennem, da skillefilter og dåse
blev opsat?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : "-

Dato : 07-11-02 12:38

Hi Rudi Stegen,

On Fri, 01 Nov 2002 16:22:56 +0100, you wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl about "Re: Hmm ... der røg den DSL-linie
...." something that looked like this:

>Målte teknikeren ikke linjen/linjerne igennem, da skillefilter og dåse
>blev opsat?

Det kunne han ikke ... Tiscalis hurtige service havde nemlig ikke fået
skillefilteret frem til teknikeren kom ... så jeg måtte ringe og rykke,
hvilket betød at de først blev sendt den dag ... så jeg fik dem to dage
senere ...

Men centralen blev først stillet om efter han havde været hos mig ...

Fra : "-

Dato : 07-11-02 12:50

Bare for en god ordens skyld:

Så kører min DSL igen ... indtil videre i små 2 timer ...

TDC og Tiscali kørte fejlfinding på centralen idag ... og ifølge hvad
Tiscali sagde da de ringede bagefter, så var det nogle kabler der var
byttet om ...

Men nu er ADSL'en kørende, ved de bestilte 256/128 (minus op til 10-15%
.... nu kører jeg jo XP) ... PSTN'en er fuldstændig støjfri ... og
Tiscali-manden i telefonen sagde at linien gik klart og fejlfrit igennem
da jeg kørte dial-up'en (eller noget i den retning ihvertfald) ... den her
gang gik det da også så stærkt at ringe op at jeg slet ikke opdagede den
gjorde det ... de andre gange har det taget næsten 2 sek ...

Men når det gælder Tiscali, så er det helt tydeligt at de arbejder noget
hurtigere når det er TDC der henvender sig, end når det er deres kunder
.... den her gang var det min fejlmelding hos TDC (af PSTN'en) der gjorde
at de meddelte Tiscali at der var fejl på DSL-udstyret ... så selvom det
er en ekstra belastning på budgettet ... så er fastnet-linien hos TDC, og
delt kobber, faktisk en fordel når det gælder om at få sat Tiscali i sving

Ihvertfald gik der kun 10-15 minutter fra jeg fejlmeldte linien over
nettet, til TDC ringede og gav besked tilbage om at havde testet linien og
havde sendt ordren videre til deres teknikere ... og det tog to mindre end
48 timer før PSTN'en var midlertidigt rettet, hvilket altså betød at
telefonen blev ført uden om DSL-udstyret på centralen ... det har så taget
en uge før TDC havde tid til at lukke Tiscali ind på centralen så de kunne
fejlsøge deres udstyr ...

Rene

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 07-11-02 14:59

"-<[ Rene Brehmer ]>-" <metalbunny@metalbunny.net> wrote in

> Men nu er ADSL'en kørende, ved de bestilte 256/128 (minus op til
> 10-15% ... nu kører jeg jo XP)

Hvad har XP med det at gøre?

> ... det har så taget en uge før TDC havde tid til at lukke Tiscali ind
> på centralen så de kunne fejlsøge deres udstyr ...

Tiscali kan bestille ledsaget adgang til centralen (de kan blive lukket
ind) fra dag til dag.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-11-02 21:11

Simon H. Pedersen skrev den Thursday 07 November 2002 14:59 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tiscali kan bestille ledsaget adgang til centralen (de kan blive lukket
> ind) fra dag til dag.

Hvis de virkelig vil ind her og nu, så kan det også lade sig gøre med få
timeres varsel, omend det er dyre.

Fra : the joker

Dato : 08-11-02 00:51

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message
> Simon H. Pedersen skrev den Thursday 07 November 2002 14:59 i
> dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvis de virkelig vil ind her og nu, så kan det også lade sig gøre med få
> timeres varsel, omend det er dyre.

ja da men stadig kun når det passer tdc,
dvs. hvis tdc's teknikere ikke har "tid", må kunden som er tiscali pænt
vente og du bliver sur på tiscali fordi de ikke kan få fingeren ud og fixe
din linie ik

what a world what a world (gremlings 2

The Joker

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-11-02 07:24

the joker skrev den Friday 08 November 2002 00:50 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> ja da men stadig kun når det passer tdc,

Der er kontraktlige forhold TDC skal overholde, varsler f.eks. tiscali
ifølge den kontrakt, så må TDC nedpriotere andre opgaver, (herunder
medarbejders fritid) for at opfylde kontrakten.

> dvs. hvis tdc's teknikere ikke har "tid", må kunden som er tiscali pænt
> vente og du bliver sur på tiscali fordi de ikke kan få fingeren ud og fixe
> din linie ik

Nej, og Tiscali kunne bare (under forudsætning at det kan lade sig gøre på
den konkrete central) vælge at bygge en skillemur inde i centralen, og få
lavet en dør i ydermuren, således at der er adgang til Tiscali's område af
centralen uden manskal igennem TDC's område.
Tiscali kkunne også bygge en tilbygning til centralen, hvis der er plads på
grunden.

> what a world what a world (gremlings 2

Det er den verden hvor 2 selvstændige firma'er indgår en kontrakt om et
samarbejde.