Problem med bundtekst
Fra : Jesper

Dato : 31-10-02 21:54

Hej NG

Jeg har et lille problem, der måske kan løses med CSS.

Jeg vil gerne have en tekst nederst på alle udskrifter fra en
bestemt side på mit site. Denne bundtekst henter i dag jeg med
følgende kode, <? include "bundtekst.php";?> , hvilket virker
fint.

Problemet er bare, at teksten ikke bliver placeret nederst på
siden, men kommer lige efter det øvrige indhold højere oppe på
siden.

Er der en der har en god ide til, at få bundteksten til at blive
nederst på siden ??

Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-02 09:45

Jesper skrev:

> Jeg vil gerne have en tekst nederst på alle udskrifter

Altså på en printet side? Det kan du formentlig opnå med et
frameset hvor du definerer højden så det passer til din side.

> Er der en der har en god ide til, at få bundteksten til at blive
> nederst på siden ??

Hvis det derimod drejer sig om skærmvisning kan det klares med
position: fixed - som desværre bare ikke er understøttet af IE.
Hvis det også skal virke der skal man bruge noget script (Knud har
vist sendt et eksempel for ikke så længe siden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper

Dato : 03-11-02 11:28

Jens GyldenkærneClausen wrote

> Altså på en printet side? Det kan du formentlig opnå med et
> frameset hvor du definerer højden så det passer til din side.

Ja det er på en printer side, og tak for svaret der gav mig noget at
gå videre med.