MS Windows
briani 27239
Ændring af partion uden at miste data ???
Fra : Jan

Dato : 31-10-02 18:53

Hej

Har købt en maskine hvor der er installeret XP med NTFS partion og nu vil
jeg så installere et Reborn kort - sådan et der gør at man ikke kan slette
osv... - det er en maskine til en ungdomsklub.

Når jeg får det får jeg at vide at det er en forkert partion - så kommer mit
spørgsmål, kan jeg ændre min ntfs partion til fat32 uden at miste alle mine
data og hvordan gør jeg det ????

Mvh

Jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-10-02 19:35

Jan wrote:
> kan jeg ændre min ntfs partion til fat32 uden at miste alle mine
> data og hvordan gør jeg det ?

Ikke via Windows:
<http://shor.ter.dk/256822118>

Jeg kan ikke huske om man kan med dette program:
<http://www.powerquest.com/partitionmagic/>
Men tror det ikke.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Wierd-Al

Dato : 31-10-02 21:01

Partition Magic kan gøre det uden tab.....

Wierd-Al

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 31-10-02 22:18

> Partition Magic kan gøre det uden tab.....

Jeg mener du skal op i version 7, før du kan lave NTFS-->FAT32.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-02 22:30

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg mener du skal op i version 7, før du kan lave NTFS-->FAT32.

Det er ikke helt korrekt, alle PM kan håndtere ntfs, men da MS
har lavet om på ntfsfiltypen (ved ikke teknisk hvordan).

Så ntfs i NT 4, Windows 2000 og XP er tre forskellige slags ntfs,
så derfor skal man have nyeste version, hvis det er XP, hvorimod,
hvis det er 2000 så er version 6 nok.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-11-02 08:03

> Det er ikke helt korrekt, alle PM kan håndtere ntfs, men da MS
> har lavet om på ntfsfiltypen (ved ikke teknisk hvordan).

Det er rigtigt.

>Så ntfs i NT 4, Windows 2000 og XP er tre forskellige slags ntfs,
>så derfor skal man have nyeste version, hvis det er XP, hvorimod,
>hvis det er 2000 så er version 6 nok.

Kan vi blive enige om, at Jan har skrevet i tråden at han bruger XP? Tak.

Fra : Erling

Dato : 01-11-02 09:46

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt.

> Kan vi blive enige om, at Jan har skrevet i tråden at han bruger XP? Tak.

Knud Ellentofts bemærkning er da særdeles relevant for alle, der bruger
filsystemet NTFS uden nødvendigvis at have XP som OS.

Erling

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 31-10-02 22:32