skift fra AMD til Intel
Fra : Rina

Dato : 31-10-02 17:48

Hej NG
jeg er løbet ind i et problem da jeg har udskiftet mit bundkort og prosessor
jeg kan overhoved ikke komme i kontakt med min hardisk kan det være noget
med den 4ien driver der laver lort skulle det ikke kunne lade sig gøre at
skifte disse ting ud uden format C:
håber nogen har erfaring på dette område ????
jeg kører Win xp prof.

på forhånd tak

Fra : testpersonen

Dato : 31-10-02 19:32

"Rina" <carina@post4700.dk> wrote in message
> [...]
> skifte disse ting ud uden format C:
> håber nogen har erfaring på dette område ????

Du kan ikke bare sætte nyt mobo i din maskine og tro det stadigvæk virker
med din allerede instalerede winbøvs..
Xp er MEGET HW fikseret !
Og så det jo altid godt med en reinstall af winbøvs på en ny maskine :)

Testpersonen

Fra : o&u

Dato : 31-10-02 20:15

On Thu, 31 Oct 2002 17:47:58 +0100, "Rina" <carina@post4700.dk> wrote:

> [...]
>skifte disse ting ud uden format C:
>håber nogen har erfaring på dette område ????

Du kan jo ikke boote xp, når dit bundkort har skiftet chipset.

Men xp kan godt klare det med repair.

Find cd'en frem igen. Begynd installation igen. Første gang, der står
repair, skal du IKKE vælge det. Men lige efter F8 agreement kommer der
et repair igen. Det vælger du. Så starter repair, men registry bliver
ikke overskrevet. Det vil sige, at alle installationer beholder du.

mvh

John

Fra : Karsten Madsen

Dato : 31-10-02 20:21

>... har udskiftet mit bundkort og prosessor
> jeg kan overhoved ikke komme i kontakt med min hardisk

Det er en normal reaktion af af Win2000 of XP, hvis harddiskcontrolleren
ændres.
Normalt kan man afhjælpe problemet ved at boote fra installations CDen og
lade Windows reparere installationen og samtidig detektere ny hardware..

Men bedst er det at ominstallere windows.

Hvis man tænker på det inden bundkortet skiftets, er der en utility fra
Microsoft som kan installeres, og bevirker at Windows automatisk detekter
harddiskcontrollere ved næste boot.

Hilsen Karsten

Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 02-11-02 15:37

Ok, et link til den???

Mvh Henrik

Fra : Karsten Madsen

Dato : 02-11-02 16:49

> Ok, et link til den???

Her er en link til Win2000 versionen, som er den jeg selv har brugt
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/tools/sysprep/default.asp

Og her en beskrivelse af fremgangsmåden
http://www.rtpnet.org/tech/tips/ghost.txt

Hilsen Karsten