D.L.K
Fra : larsen

Dato : 31-10-02 16:55

Jeg har bestemt mig til at holde en pause, da beskyldninger om at være en
stor idiot, løjner, have løjnlære, være fuld af ondskab og had samt
e-mailchikane, som altsammen er dukket alt for meget op om min
tilstedeværende her på dk.livssyn.kristendom

Og jeg finder der ikke engang mærkeligt, at det er de personer der skriger
højest om at blive fri for disse personlige angreb, også er de personer der
hele tiden beskylder andre for disse personlige angreb.

Men når alt kommer til alt, kan I sagtens klare at skændes uden mig.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-10-02 17:31

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bestemt mig til at holde en pause

Det er du naturligvis i din gode ret til, men der er ingen der har
bedt dig om at forlade gruppe.

Men vi er *alle* blevet bedt om at opføre os ordentligt, og dersom vi
*alle* gør det, da bliver gruppen igen et godt sted at debattere vore
forskelligartede syn på kristendommen.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : larsen

Dato : 31-10-02 18:44

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men vi er *alle* blevet bedt om at opføre os ordentligt, og dersom vi
> *alle* gør det, da bliver gruppen igen et godt sted at debattere vore

Jørgen og dig skulle starte med jer selv først, for er der nogen der piver
over at blive sagt imod er det jer to.

Ord 11v8 Den retfærdige udfries af nøden, den uretfærdige får hans plads.
v9 Med munden ødelægger den gudløse sin næste, men ved de retfærdiges
kundskab udfries man.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-10-02 19:14

> [ ... ] og dig skulle starte med jer selv først,

Jeg kom med en venlig melding om at du ikke var blevet bedt om at
forlade gruppen, og jeg lagde vægt på at vi *ALLE* skulle gøre en
indsats - dette indbefatter naturligvis mig selv først og fremmest.

Jeg ønsker ikke at du forlader gruppen, men jeg henstiller at vi alle,
både dig og *mig* og alle andre vil bruge denne situation der er
opstået, til at være med til igen at gøre denne gruppe kristennavnet
værdigt.

Og bemærk lige, at jeg kritiserer ikke dig, - men jeg henstiller
stille og roligt til *os alle sammen* og det indbefatter først og
fremmest mig selv, til at gå forrest med et godt eksempel.

Lad os benytte lejligheden til at glemme alt hvad der er foregået, alt
hvad der er sagt, og lad os så give plads til Helligånden i vore
hjerter, - så kan det ikke andet end blive bedre.

Jeg ønsker dig Guds rige velsignelse

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-10-02 19:05

d. 31/10/02 17:30 skrev Andreas Falck på Andreas.Falck@get2net.dk i artiklen
aprlsp$5a2$1@dknews.tiscali.dk:

> Men vi er *alle* blevet bedt om at opføre os ordentligt, og dersom vi
> *alle* gør det, da bliver gruppen igen et godt sted at debattere vore
> forskelligartede syn på kristendommen.

Hmm... Hvad indebærer det egentlig at opføre sig ordentligt, og hvem har
kompetencen til at dømme om det?

De spørgsmål er egentlig væsentlige netop i denne gruppe, da de har meget at
gøre med Jesu bud om næstekærlighed - eller hvad kristendommen handler om.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-10-02 19:21

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hmm... Hvad indebærer det egentlig at opføre sig ordentligt,
> og hvem har kompetencen til at dømme om det?

At vi hver især tager fat i sig selv, og begynder med selv at lægge
stilen om, så vi kan lade alt det gamle fnidder ligge, og lade det
være glemt. Og her taler jeg først og fremmest til, og om, mig selv.

Jeg har ikke selv været et pragteksemplar, hvad jeg jo også i denne
debat om evt. moderering har erkendt. Jeg har også deklareret at jeg
ville lægge mig alvorligt i selen for at ændre min egen facon.

Håbe da også at du har bemærket den begyndende ændring til det bedre i
mine indlæg!

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-11-02 17:42

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message

> Jeg har bestemt mig til at holde en pause

Det var da verdens korteste pause i hele verden
(news:3dc16c2f$0$97626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk). Gør, hvad du
påstår at ville gøre, eller hold k*ft!

--
-Jens B.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-11-02 20:39

> Det var da verdens korteste pause i hele verden

Ikke alle korte pauser er lige lange. Og det er ikke alle lange pauser
der er lige korte.