Sammenligning af indhold i filer
Fra : Jesper Ryge Leth

Dato : 31-10-02 15:47

Hej ng,

jeg sidder med et problem som jeg er overbevist om at der er en teknisk
elegant løsning på, men jeg har ikke lige ideen/værktøjet selv.

Problemet; jeg har to filer indeholdende brugernavne et stk. pr. linje.

fil1: Indeholder kun brugernavne
fil2: Inderholder brugernavn samt eksta oplysninger (på samme linje men
adskilt af mellemrum)

Jeg skal have en liste indeholdendene de linje i fil2, hvor brugernavnet
ikke optræder i fil nr. 1. Hvordan gøres det nemt, kan det gøres nemt
fra fx. bash, eller skal jeg have gang i noget perl eller noget helt
andet.

På forhånd tak for hjælpen

/Jesper

Fra : Kenneth Dalbjerg

Dato : 31-10-02 16:05

> [...]
> ikke optræder i fil nr. 1. Hvordan gøres det nemt, kan det gøres nemt
> fra fx. bash, eller skal jeg have gang i noget perl eller noget helt

Ved ikke helt om dette kan gør det, men diff, kan samligne de 2 filer i
hvertfald.
diff -u <originalfil> <din_redigerede_fil> > debian-patch

Mvh Kenneth Dalbjerg

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 31-10-02 16:31

Jesper Ryge Leth wrote:

> Jeg skal have en liste indeholdendene de linje i fil2, hvor brugernavnet
> ikke optræder i fil nr. 1.

man comm

-Claus

Fra : Jesper Ryge Leth

Dato : 31-10-02 16:41

On Thu, 31 Oct 2002 16:30:42 +0100, Claus Rasmussen wrote:

> man comm
>
> -Claus

Tak, jeg viste der måtte være en commando til det

/Jesper

Fra : Niels Baggesen

Dato : 01-11-02 09:15

Jesper Ryge Leth <bobgoffi@mail.dk> wrote:
> [...]
> ikke optræder i fil nr. 1. Hvordan gøres det nemt, kan det gøres nemt
> fra fx. bash, eller skal jeg have gang i noget perl eller noget helt

man join

join -v2 fil1 fil2

/Niels