Udendørs dørhåndtag af stål bliver grimme ~
Fra : Mogens Veng

Dato : 31-10-02 13:52

Hej

For et par år siden fik vi skiftet yderdørene ud i huset.
De nye døre har dørhåndtag af stål. ( jeg tror de er
forkromede )
Efter et års tid begyndte hådtagene at blive grimme.
De blev ru og fik bittesmå rustpletter. Jeg pudsede
dem med lidt Autosol og det virkede da også fint
nok, men problemet kommer jo igen efter et stykke
tid.
Er der noget jeg kan gøre for at dørhåndtagene
kan holde sig pæne i længere tid ? Måske lak,
autovoks eller andet ?

mvh Mogens

Fra : Janner

Dato : 31-10-02 14:27

Lak ville være en løsning ......... Eller hvor svært kan det være lige at
nappe en klat autosol en gang om måneden og lige bruge de 2 minutter *S*

Hygge

Janner

Fra : Thomas

Dato : 31-10-02 16:09

Hvis de er rustfri stål så skal de bare have lidt syrefri olie en gang
imellem.

De fleste greb bliver lavet af messing som så bliver forkromet, og de ruster
ikke men de kan irre hvis forkromningen ikke er lavet ordentlig.
en metal lak vil derfor være en kortsigtet løsning.

er der først gået hul på denne forkromning vil jeg anbefale en udskiftning,
køb istedet et rustfrit ståldørgreb og køb det hos en fagmand, så får du en
kvalitet der holder.

Årsagen til hullet i forkromningen er for det meste at man har ringe på der
ridser grebet, det er sjældent ren slidtage.

Thomas
Næstved Låseservice A/S
www.laase-service.dk