/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Pressens dækning af ulykken med Ditte Pede~
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-10-02 12:04

Jeg har naturligvis læst dagens nyheder og jeg er chokeret over den
måde ulykken er beskrevet på i nogle aviser.

BT:
"Herefter blev pigen udsat for et uhyggeligt mareridt, hvor det vilde
dyr i et sandt raseri slæbte hende under og efter sig rundt i
ridehusets sand."
"Hest gik amok og trak 15-årig pige rundt i ridehus."
"15-årig trampet ihjel af sin hest."

Hvor mange børn får efter den mediedækning at vide at de ikke må nærme
sig disse kæmpestore, livsfarlige dyr? Det er utroligt hvad BT kan få
ud af en pressemeddelelse og hvor meget de egentlig er villig til at
pynte på historien.

Jeg tror ikke hændelsen i sig selv vil skade ridesporten en hel masse,
men sådan en mediedækning er absolut ikke god. Dansk rideforbund bør
næsten komme med en ny pressemeddelelse om at hvis man handler korrekt
i omgangen med heste, så er sådan en ulykke meget, meget lidt
sandsynlig. Men på den anden side, så vil de nok ikke gøre det af
hensyn til rytterens familie, og det kan man sådan set også godt
forstå.

Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

 
 
Jon Bendtsen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 31-10-02 13:00

In article <uhef2uax9.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
> Jeg har naturligvis læst dagens nyheder og jeg er chokeret over den
> måde ulykken er beskrevet på i nogle aviser.

Jeg er chokeret over at nogen der omgås heste, og er så dygtig
en rytter kan opføre sig SÅ DUMT. Man binder sig simpelthen bare
ikke fast til en hest. Eller andre dyr for den sags skyld.
Hvad har hun tænkt på ?? Jeg er chokeret over at hun kan finde
på at gøre sådan noget. Det er jo lige til en darwin award.


> "Herefter blev pigen udsat for et uhyggeligt mareridt, hvor det vilde
> dyr i et sandt raseri slæbte hende under og efter sig rundt i
> ridehusets sand."
> "Hest gik amok og trak 15-årig pige rundt i ridehus."
> "15-årig trampet ihjel af sin hest."

Ja, det er ubehageligt, og det kunne være skrevet meget bedre, men
nu må du lige tænke på hvem der er BT's målgruppe. De ønsker det
markabert.


> Hvor mange børn får efter den mediedækning at vide at de ikke må nærme
> sig disse kæmpestore, livsfarlige dyr? Det er utroligt hvad BT kan få
> ud af en pressemeddelelse og hvor meget de egentlig er villig til at
> pynte på historien.

Tja, det sælger aviser, og jeg håber da at alle (ride)skoler, samt
forældrer tager op med deres børn at man bare ikke binder sig fast
til et dyr, specielt ikke så stort et dyr.


> Jeg tror ikke hændelsen i sig selv vil skade ridesporten en hel masse,
> men sådan en mediedækning er absolut ikke god. Dansk rideforbund bør
> næsten komme med en ny pressemeddelelse om at hvis man handler korrekt
> i omgangen med heste, så er sådan en ulykke meget, meget lidt

Helt enig, fx. kunne de jo pointere at det var mindre smart at
binde sig fast til hesten.


> sandsynlig. Men på den anden side, så vil de nok ikke gøre det af
> hensyn til rytterens familie, og det kan man sådan set også godt
> forstå.

Måske, men det kan sagtens siges pænere end BT har gjort det, hvad
med noget i stil med.

"Den frygtelige ulykke viser at det er vigtigt at omgås ikke bare
heste, men også andre dyr på en måde så chancerne for uheld minimeres.
Vi lærer de unge fornuftige metoder til at omgås heste via vores
ridemærke program, men generelt er reglerne:

   1) opfør dig roligt, ingen råben, rolige bevægelser
   2) gå ikke bag om hesten
   3) bind dig ikke fast til hesten
   4) Hvis du trækker hesten og den løber sin vej, så
    slip hesten, i stedet for at blive trukket hen af
    jorden
   5) hvis hesten løber hen imod dig, så gå til side
    hvis det er muligt, ellers stå stille så den ikke
    løber dig ned.
   6) lad være med at nærme dig hesten hvis ørerne ligger
    ned langs halsen
   7) lad være med at nærme dig heste du ikke kender, og
    som ikke kender dig
    Dette gælder specielt også føl, moderen vil bestemt
    beskytte sit føl.
   8) Lad være med at gøre noget du er utryg og bange ved.



> Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
> som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.

Har der da være andre uheld i denne uge ?




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Trine Kornum Christi~ (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-10-02 13:16

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> writes:

> In article <uhef2uax9.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
>
> > Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
> > som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.
>
> Har der da være andre uheld i denne uge ?

Der var lige noget med nogle dopingprøver i weekenden.

/Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Jon Bendtsen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 31-10-02 13:20

In article <u65viu7ml.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> writes:
>
>> In article <uhef2uax9.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
>>
>> > Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
>> > som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.
>>
>> Har der da være andre uheld i denne uge ?
>
> Der var lige noget med nogle dopingprøver i weekenden.

okay, det er også noget pjat, men det sker jo i alle sportsgrene
efterhånden.




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Trine Kornum Christi~ (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-10-02 13:20

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> writes:

> In article <u65viu7ml.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
> >
> > Der var lige noget med nogle dopingprøver i weekenden.
>
> okay, det er også noget pjat, men det sker jo i alle sportsgrene
> efterhånden.

At dopingprøver bliver stjålet fra et aflåst skab? Og at både prøverne
og hængelåsen forsvinder? Og at politiet ikke bliver tilkaldt, men at
man prøver at klare undersøgelser og afhøringer selv? Det har jeg
alligevel ikke hørt om før.

/Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Jon Bendtsen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 31-10-02 13:24

In article <u1y66u7er.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> writes:
>
>> In article <u65viu7ml.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
>> >
>> > Der var lige noget med nogle dopingprøver i weekenden.
>>
>> okay, det er også noget pjat, men det sker jo i alle sportsgrene
>> efterhånden.
>
> At dopingprøver bliver stjålet fra et aflåst skab? Og at både prøverne
> og hængelåsen forsvinder? Og at politiet ikke bliver tilkaldt, men at
> man prøver at klare undersøgelser og afhøringer selv? Det har jeg
> alligevel ikke hørt om før.

Det skulle da ikke undre mig at det kan ske andre steder, men det
var nu bare det at der foregik doping som jeg mente sker over alt.
Jeg er dog lidt mere bekymret for hestesporten... Det er jo MEGET
nemt at give hesten en godbid, og denne godbid kunne indeholde
stoffer der er doping. Og på store stævne pladser har man jo sin
hest opstaldet, og derfor ikke altid under opsyn.




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian B. Andrese~ (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-11-02 08:28


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
news:slrnas26pe.ql1.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <uhef2uax9.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
> > Jeg har naturligvis læst dagens nyheder og jeg er chokeret over den
> > måde ulykken er beskrevet på i nogle aviser.
>
> Jeg er chokeret over at nogen der omgås heste, og er så dygtig
> en rytter kan opføre sig SÅ DUMT. Man binder sig simpelthen bare
> ikke fast til en hest. Eller andre dyr for den sags skyld.
> Hvad har hun tænkt på ?? Jeg er chokeret over at hun kan finde
> på at gøre sådan noget. Det er jo lige til en darwin award.

Det virker som om at unge piger har det samme forhold til heste som unge
drenge til hurtige biler:

De tror ikke på at der kan ske noget med dem selv.


--
mvh/regards

Christian
Old, but good: http://home.attbi.com/~n9ivo/whatswrong.swf



Jon Bendtsen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 01-11-02 09:33

In article <3dc22ce9$0$28805$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Christian B. Andresen wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
> news:slrnas26pe.ql1.bendtsen@brok.diku.dk...
>> In article <uhef2uax9.fsf@trinekc.dk>, Trine Kornum Christiansen wrote:
>> > Jeg har naturligvis læst dagens nyheder og jeg er chokeret over den
>> > måde ulykken er beskrevet på i nogle aviser.
>>
>> Jeg er chokeret over at nogen der omgås heste, og er så dygtig
>> en rytter kan opføre sig SÅ DUMT. Man binder sig simpelthen bare
>> ikke fast til en hest. Eller andre dyr for den sags skyld.
>> Hvad har hun tænkt på ?? Jeg er chokeret over at hun kan finde
>> på at gøre sådan noget. Det er jo lige til en darwin award.
>
> Det virker som om at unge piger har det samme forhold til heste som unge
> drenge til hurtige biler:

Eller knallerter, der tunes til det sindsyge. Jeg kan da huske
nogen hjemme på Bornholm, der havde tunet deres så den løb over
100. Det er altså sindsygt.


> De tror ikke på at der kan ske noget med dem selv.

det kender jeg kun alt for godt :/



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Musen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 01-11-02 09:24

klip
> Jeg er chokeret over at nogen der omgås heste, og er så dygtig
> en rytter kan opføre sig SÅ DUMT. Man binder sig simpelthen bare
> ikke fast til en hest. Eller andre dyr for den sags skyld.
> Hvad har hun tænkt på ?? Jeg er chokeret over at hun kan finde
> på at gøre sådan noget. Det er jo lige til en darwin award.
>
hårde ord, men du har faktisk ret. Det var noget af det allerførste jeg
lærte i min omgang med heste, og det gjaldt såmænd bare det, at når jeg trak
med en hest eller longerede den, skulle jeg altid sørge for at mine fingre
var frie, så jeg ikke risikerede at få den i klemme og i værste fald rykket
af. Jeg kunne jo så godt selv regne ud, at jeg heller ikke skulle binde
andet fast til hesten...
Men skrækkeligt det er det da og jeg føler virkelig med hendes forældre, der
jo må stå tilbage med samme spørgsmål; hvordan kunne hun dog finde på
det????

/Musen





PJM (01-11-2002)
Kommentar
Fra : PJM


Dato : 01-11-02 14:50


"Musen" <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> skrev i en meddelelse
news:3dc238ed$0$28789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men skrækkeligt det er det da og jeg føler virkelig med hendes forældre,
der
> jo må stå tilbage med samme spørgsmål; hvordan kunne hun dog finde på
> det????

Enig i begge dele -men tråden blev vist også startet på baggrund af BT´s
måde at beskrive ulykken på.

mvh
pjm



Jie (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jie


Dato : 31-10-02 13:43


"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
news:uhef2uax9.fsf@trinekc.dk...

> BT:
> "Herefter blev pigen udsat for et uhyggeligt mareridt, hvor det vilde
> dyr i et sandt raseri slæbte hende under og efter sig rundt i
> ridehusets sand."
> "Hest gik amok og trak 15-årig pige rundt i ridehus."
> "15-årig trampet ihjel af sin hest."

http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=right&aid=117153
Jeg kan ingen steder læse, at BT har skrevet noget af det overstående?
Det nærmeste jeg kommer er, hvor der står "da hendes hest gik amok i
ridehal"
Ville det haft været bedre for ridesporten, at der stod at hesten løb løbsk?
Men okay, det kan da godt tænkes, at jeg ikke har fået det hele med?


> Hvor mange børn får efter den mediedækning at vide at de ikke må nærme
> sig disse kæmpestore, livsfarlige dyr? Det er utroligt hvad BT kan få
> ud af en pressemeddelelse og hvor meget de egentlig er villig til at
> pynte på historien.

Jeg tror det er en ganske naturlig reaktion, at forældre vil tage afstand
fra ting, som har skadet andre børn.
Dog tror jeg næppe det er noget som forældrene ville nægte deres børn for
livstid.
Mon ikke blot folk skal have lov til, at sunde sig lidt?
Og forældre som er inden for hestesporten ved da "faren" ved, at omgås så
store
og stærke dyr.
Ellers ville mange sportsgrene være uddøde på nuværende tidspunkt.
Hvad med filmen HesteHviskeren? Som jeg selv syntes var en kanon film.
Den ulykke kunne i princippet også være sket i virkeligheden.
Skulle børnene også forbydes at se den?

> Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
> som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.

Det er dybt, dybt tragisk, helt enig.
Mon ikke ridesporten overlever ;)

-Jie



Trine Kornum Christi~ (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-10-02 13:51

"Jie" <postmaster@jie.dk> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
> news:uhef2uax9.fsf@trinekc.dk...
>
> > BT:
> > "Herefter blev pigen udsat for et uhyggeligt mareridt, hvor det vilde
> > dyr i et sandt raseri slæbte hende under og efter sig rundt i
> > ridehusets sand."
> > "Hest gik amok og trak 15-årig pige rundt i ridehus."
> > "15-årig trampet ihjel af sin hest."
>
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=right&aid=117153
> Jeg kan ingen steder læse, at BT har skrevet noget af det overstående?
> Det nærmeste jeg kommer er, hvor der står "da hendes hest gik amok i
> ridehal"
> Ville det haft været bedre for ridesporten, at der stod at hesten løb løbsk?
> Men okay, det kan da godt tænkes, at jeg ikke har fået det hele med?

http://www.bt.dk/Sport.pl?Idraet=AndenSport&c=left&aid=117165

Jeg syntes at "hesten løb løbsk" lyder som om hesten blev bange,
hvorimod "hesten gik amok" lyder som om heste er livsfarlige at nærme
sig.

I den artikel du refererer til har BT faktisk været fair nok til at
lade elitechefen i Dansk Ride Forbund udtale sig og det gør han på en
fornuftig måde. Han sige jo kort sagt at man skal have respekt for
heste og deres kræfter og at hvis man behandler dem rigtigt, så er
risikoen for ulykker egentlig ikke ret store.

/Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Tina Nilsson (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Tina Nilsson


Dato : 31-10-02 18:45

Jeg har ikke kunnet lade være med at søge oplysninger omkring denne
tragiske ulykke, men på mig lyder det fuldstændig hen i vejret at man kan
binde sin hest så fast om maven på sig selv at man ikke kan komme fri i
tilfælde af at hesten vælger at løbe. Ja i det hele taget binde sig fast.
Hvad kan have gået igennem pigens hoved da hun gjorde det ? For hvis hun som
Ekstra Bladet skriver, var alene i hallen hvorfor så ikke lade den løbe løs
? Tja det er mange tanker der kan gøres, men det bringer ikke pigen tilbage.
MIn dybeste medfølelse går til pigens forældre.

Måske man kunne fra denne kanal fortælle andre unge piger om hvordan man
skal omgås heste ?...

Bare en tanke Tina


"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
news:uhef2uax9.fsf@trinekc.dk...
> Jeg har naturligvis læst dagens nyheder og jeg er chokeret over den
> måde ulykken er beskrevet på i nogle aviser.
>
> BT:
> "Herefter blev pigen udsat for et uhyggeligt mareridt, hvor det vilde
> dyr i et sandt raseri slæbte hende under og efter sig rundt i
> ridehusets sand."
> "Hest gik amok og trak 15-årig pige rundt i ridehus."
> "15-årig trampet ihjel af sin hest."
>
> Hvor mange børn får efter den mediedækning at vide at de ikke må nærme
> sig disse kæmpestore, livsfarlige dyr? Det er utroligt hvad BT kan få
> ud af en pressemeddelelse og hvor meget de egentlig er villig til at
> pynte på historien.
>
> Jeg tror ikke hændelsen i sig selv vil skade ridesporten en hel masse,
> men sådan en mediedækning er absolut ikke god. Dansk rideforbund bør
> næsten komme med en ny pressemeddelelse om at hvis man handler korrekt
> i omgangen med heste, så er sådan en ulykke meget, meget lidt
> sandsynlig. Men på den anden side, så vil de nok ikke gøre det af
> hensyn til rytterens familie, og det kan man sådan set også godt
> forstå.
>
> Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
> som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.
>
> Mvh Trine
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
> http://usenet.dk
> http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
> http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder



Jon Bendtsen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 31-10-02 18:58

In article <aprq7i$cu0$1@sunsite.dk>, Tina Nilsson wrote:
> Jeg har ikke kunnet lade være med at søge oplysninger omkring denne
> tragiske ulykke, men på mig lyder det fuldstændig hen i vejret at man kan
> binde sin hest så fast om maven på sig selv at man ikke kan komme fri i
> tilfælde af at hesten vælger at løbe. Ja i det hele taget binde sig fast.
> Hvad kan have gået igennem pigens hoved da hun gjorde det ? For hvis hun som

Ja, jeg forstår det heller ikke, men det er ikke 1. gang jeg hører
om det. Forrige gang havde samme udgang... og opstod fordi tøsen
ikke kunne nå op og lægge hovedtøj på hesten. Nå, men hvad gør man
så, jo, man binder noget tungt omkring hestens nakke ;-D
Senere kommer der så en hund... og denne jagter hesten, der
flygter... De kan ikke få hunden væk, og hesten vil ikke stoppe, så
det ender med at de skyder hesten :/


> Ekstra Bladet skriver, var alene i hallen hvorfor så ikke lade den løbe løs
> ? Tja det er mange tanker der kan gøres, men det bringer ikke pigen tilbage.
> MIn dybeste medfølelse går til pigens forældre.
>
> Måske man kunne fra denne kanal fortælle andre unge piger om hvordan man
> skal omgås heste ?...

Det synes jeg er en udemærket ide, skal vi starte en tråd der
omhandler kun det ??


> Bare en tanke Tina

Men en god tanke.



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tine Gade (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Tine Gade


Dato : 31-10-02 19:03



Musen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 01-11-02 09:30

> Hejsa.
> Ja, hos os var stemningen også noget trykket i dag. Specielt da en af
> Dittes gode veninder kom, hun var tilsyneladende den sidste der har talt
> med hende...
> Det forlyder at hun gik og skovlede hovslaget fri da hesten blev
> forskrækket. En af vores elever kunne heller ikke forstå at hun kunne
> finde på at binde hesten til sig, det er noget af det første de lærer
> eleverne i rideskolen.
> Iøvrigt kan ridemærkerne varmt anbefales, der indgår også omgang med
> heste.

Ja de er rigtig gode de ridemærker, men Ditte havde vist dem allesammen, så
det er desværre ikke altid det er nok. Men faktisk synes jeg det burde være
et must at man tog dem, hvis man skal omgåes heste...Det er jo andet og
meget mere end blot at komme og sætte sig op på ryggen af hesten en gang om
ugen...

/Musen



Jon Bendtsen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 01-11-02 09:34

In article <3dc23a41$0$28814$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Musen wrote:
>> Hejsa.
>> Ja, hos os var stemningen også noget trykket i dag. Specielt da en af
>> Dittes gode veninder kom, hun var tilsyneladende den sidste der har talt
>> med hende...
>> Det forlyder at hun gik og skovlede hovslaget fri da hesten blev
>> forskrækket. En af vores elever kunne heller ikke forstå at hun kunne
>> finde på at binde hesten til sig, det er noget af det første de lærer
>> eleverne i rideskolen.
>> Iøvrigt kan ridemærkerne varmt anbefales, der indgår også omgang med
>> heste.
>
> Ja de er rigtig gode de ridemærker, men Ditte havde vist dem allesammen, så
> det er desværre ikke altid det er nok. Men faktisk synes jeg det burde være
> et must at man tog dem, hvis man skal omgåes heste...Det er jo andet og
> meget mere end blot at komme og sætte sig op på ryggen af hesten en gang om
> ugen...

Utroligt, jamen så må det jo være manglende omtanke, så meget
desto mere grund til at børn og heste ikke skal lades uden opsyn
af en forældre.




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tine Gade (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Tine Gade


Dato : 01-11-02 10:16



Trine Kornum Christi~ (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 01-11-02 10:44

"Musen" <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> writes:

> > Iøvrigt kan ridemærkerne varmt anbefales, der indgår også omgang med
> > heste.
>
> Ja de er rigtig gode de ridemærker, men Ditte havde vist dem allesammen, så
> det er desværre ikke altid det er nok. Men faktisk synes jeg det burde være
> et must at man tog dem, hvis man skal omgåes heste...Det er jo andet og
> meget mere end blot at komme og sætte sig op på ryggen af hesten en gang om
> ugen...

Ja, det er bare lidt et problem når man, som jeg, går på et
handicapridehold, hvor man kommer, sætter sig op på hesten, rider 40
minutter, hopper ned og kører hjem. Nu har jeg reddet 2 måneder og jeg
har endnu ikke lært noget som helst teori eller set staldene. Hmm.
Måske man skulle begynde at ride et andet sted også?

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Dennis Thrysøe (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 01-11-02 11:33

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Ja, det er bare lidt et problem når man, som jeg, går på et
> handicapridehold, hvor man kommer, sætter sig op på hesten, rider 40
> minutter, hopper ned og kører hjem. Nu har jeg reddet 2 måneder og jeg
> har endnu ikke lært noget som helst teori eller set staldene. Hmm.
> Måske man skulle begynde at ride et andet sted også?

Ja, eller kommentere, at man gerne vil have den del med også...

-dennis


JN (31-10-2002)
Kommentar
Fra : JN


Dato : 31-10-02 22:31

Da jeg læste BT var min tanke: Åh nej - ikke igen! Min dybeste medfølelse
med de pårørende.
Desværre er det sket flere gange at piger har bundet sig fast til en hest.
Da jeg var barn (for ca. 20 år siden) ville en pige ride på en fjordhest
uden sadel. Hesten var normalt kørehest og havde derfor ikke noget alm.
hovedtøj - men et kørehovedtøj med lang tømme. Den lange tømme bandt pigen
fast om maven. Uheldigvis mistede hun balancen og gled ned mellem benene på
hesten - og hesten blev forskrækket og løb med hende hængende under maven.
Altså nøjagtig den samme udgang.

Hilsen fra Lisbeth

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnas2rod.5bc.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <aprq7i$cu0$1@sunsite.dk>, Tina Nilsson wrote:
> > Jeg har ikke kunnet lade være med at søge oplysninger omkring denne
> > tragiske ulykke, men på mig lyder det fuldstændig hen i vejret at man
kan
> > binde sin hest så fast om maven på sig selv at man ikke kan komme fri i
> > tilfælde af at hesten vælger at løbe. Ja i det hele taget binde sig
fast.
> > Hvad kan have gået igennem pigens hoved da hun gjorde det ? For hvis hun
som
>
> Ja, jeg forstår det heller ikke, men det er ikke 1. gang jeg hører
> om det. Forrige gang havde samme udgang... og opstod fordi tøsen
> ikke kunne nå op og lægge hovedtøj på hesten. Nå, men hvad gør man
> så, jo, man binder noget tungt omkring hestens nakke ;-D
> Senere kommer der så en hund... og denne jagter hesten, der
> flygter... De kan ikke få hunden væk, og hesten vil ikke stoppe, så
> det ender med at de skyder hesten :/
>
>
> > Ekstra Bladet skriver, var alene i hallen hvorfor så ikke lade den løbe
løs
> > ? Tja det er mange tanker der kan gøres, men det bringer ikke pigen
tilbage.
> > MIn dybeste medfølelse går til pigens forældre.
> >
> > Måske man kunne fra denne kanal fortælle andre unge piger om hvordan man
> > skal omgås heste ?...
>
> Det synes jeg er en udemærket ide, skal vi starte en tråd der
> omhandler kun det ??
>
>
> > Bare en tanke Tina
>
> Men en god tanke.
>
>
>
> JonB
>
> --
>
> Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
> "klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
> "ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Trond Øyvind Hermans~ (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 01-11-02 00:11

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnas2rod.5bc.bendtsen@brok.diku.dk...


> > Måske man kunne fra denne kanal fortælle andre unge piger om hvordan man
> > skal omgås heste ?...
>
> Det synes jeg er en udemærket ide, skal vi starte en tråd der
> omhandler kun det ??

> > Bare en tanke Tina
>
> Men en god tanke.

Findes der ikke en hjemmeside, hvor man kan få den slags information?


mvh
Trond Øyvind Hermansen



Jon Bendtsen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 01-11-02 09:31

In article <3dc1b79f$0$97626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnas2rod.5bc.bendtsen@brok.diku.dk...
>
>
>> > Måske man kunne fra denne kanal fortælle andre unge piger om hvordan man
>> > skal omgås heste ?...
>>
>> Det synes jeg er en udemærket ide, skal vi starte en tråd der
>> omhandler kun det ??
>
>> > Bare en tanke Tina
>>
>> Men en god tanke.
>
> Findes der ikke en hjemmeside, hvor man kan få den slags information?

Det kunne du jo lave.



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Liz (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Liz


Dato : 01-11-02 21:22

Det undre mig at pigen var så dygtige som det siges hun var. Tragisk, ja,
for hendes forældre, men hvad sker der nu med hendes hest??? Det kan være
lige så tragisk!

Mvh Liz



Jon Bendtsen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 01-11-02 21:25

In article <tmBw9.201105$Qk5.7178268@news010.worldonline.dk>, Liz wrote:
> Det undre mig at pigen var så dygtige som det siges hun var. Tragisk, ja,
> for hendes forældre, men hvad sker der nu med hendes hest??? Det kan være
> lige så tragisk!

Det er sku da ikke usa. (Jeg mindes lige en film hvor en eller
anden kvinde fortæller om en rideulykke hun havde, og så sagde
"i had it put down")

Jeg tror ikke at hesten får problemer. Den er jo ikke bevist om
hvad der er sket.




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Trine Stubbe Teglbjæ~ (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 01-11-02 21:47

On Fri, 1 Nov 2002 20:25:21 +0000 (UTC), Jon Bendtsen
<bendtsen@diku.dk> wrote:


>Det er sku da ikke usa. (Jeg mindes lige en film hvor en eller
>anden kvinde fortæller om en rideulykke hun havde, og så sagde
>"i had it put down")

   Øhm og hvad så? =) Blot fordi at det ikke er USA vi lever i
kan man sagtens komme ud for at hesten må tage skylden for det
skete....

>Jeg tror ikke at hesten får problemer. Den er jo ikke bevist om
>hvad der er sket.

   Næh - men på den anden side - en kattekilling der blir hældt
ud i en sø - bundet ind i en sæk ved jo heller ikke hvad den har gjort
galt.... Men det sker alligevel.


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Liz (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Liz


Dato : 01-11-02 22:15


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
news:slrnas5oph.2e3.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <tmBw9.201105$Qk5.7178268@news010.worldonline.dk>, Liz wrote:

> Det er sku da ikke usa. (Jeg mindes lige en film hvor en eller
> anden kvinde fortæller om en rideulykke hun havde, og så sagde
> "i had it put down")

Nej, men det er ikke sikkert at andre vil gerne tage sig af hesten efter det
skete. Eller at forældrene vil gerne se den igen for den sags skyld! (Og
hvad har USA med sagen at gøre??)

> Jeg tror ikke at hesten får problemer. Den er jo ikke bevist om
> hvad der er sket.

Eftersom hesten og pigen var alene i ridehuset, ved vi ikke hvordan hesten
har haft det under turen. Mon ikke den var ligeså rædselslagen som pigen?
Alle lignende skrige, longereb og hvad ved jeg, ville sikkert have gjort
indtryk på hesten og sandsynligvis ville påvirke den fremover. Selvfølelig
har hesten ikke løbet løbske med vilje, men derfor har den været ret
forskrækket alligevel. Og jeg siger heller ikke at den bliver aflivet.
Muligheden er der bare. Eller at den bliver solgt videre, igen og igen og
igen. Vi har alle sammen hørte om lignende historier. Og det er lige så
tragisk for hesten efter min mening.
Mvh Liz




Jon Bendtsen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 01-11-02 22:19

In article <I7Cw9.201128$Qk5.7186057@news010.worldonline.dk>, Liz wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
> news:slrnas5oph.2e3.bendtsen@brok.diku.dk...
>> In article <tmBw9.201105$Qk5.7178268@news010.worldonline.dk>, Liz wrote:
>
>> Det er sku da ikke usa. (Jeg mindes lige en film hvor en eller
>> anden kvinde fortæller om en rideulykke hun havde, og så sagde
>> "i had it put down")
>
> Nej, men det er ikke sikkert at andre vil gerne tage sig af hesten efter det
> skete. Eller at forældrene vil gerne se den igen for den sags skyld! (Og
> hvad har USA med sagen at gøre??)

Ikke noget, jeg tror bare jeg ser for mange film ;-D
Jeg håber da godt nok ikke at forældrene bebrejder hesten,
det er absolut ikke dens skyld.


>> Jeg tror ikke at hesten får problemer. Den er jo ikke bevist om
>> hvad der er sket.
>
> Eftersom hesten og pigen var alene i ridehuset, ved vi ikke hvordan hesten
> har haft det under turen. Mon ikke den var ligeså rædselslagen som pigen?

Sikkert, men den er jo ikke bevist om det.


> Alle lignende skrige, longereb og hvad ved jeg, ville sikkert have gjort
> indtryk på hesten og sandsynligvis ville påvirke den fremover. Selvfølelig
> har hesten ikke løbet løbske med vilje, men derfor har den været ret
> forskrækket alligevel. Og jeg siger heller ikke at den bliver aflivet.
> Muligheden er der bare. Eller at den bliver solgt videre, igen og igen og
> igen. Vi har alle sammen hørte om lignende historier. Og det er lige så
> tragisk for hesten efter min mening.

Jeg håber den får det godt fremover, jeg kunne aldrig finde på
at bebrejde hesten noget der var min skyld. Eller et andet menneskes.



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Liz (02-11-2002)
Kommentar
Fra : Liz


Dato : 02-11-02 09:16

Hej Jon,

Bare vi er nogenlunde enige, ikke? Hele historien er tragisk - for alle
parter.

Mvh Liz



Jon Bendtsen (02-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 02-11-02 11:03

In article <ZOLw9.203296$Qk5.7234708@news010.worldonline.dk>, Liz wrote:
> Hej Jon,
>
> Bare vi er nogenlunde enige, ikke? Hele historien er tragisk - for alle
> parter.

Jo helt klart.




JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ljakobse (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Ljakobse


Dato : 07-11-02 14:14

"Liz" skrev d. 01-11-02 21:22 dette indlæg :
> Det undre mig at pigen var så dygtige som det siges hun var. Tragisk,
ja,
> for hendes forældre, men hvad sker der nu med hendes hest??? Det kan
være
> lige så tragisk!
>
> Mvh Liz
>
>

Jeg bor få 100 meter fra hendes forældre og min veninde har sidenhen
snakket lidt med dem og selvfølgelig kondoleret. Hendes forældre ejer
selv en rideskole og de har givet udtryk for, at de ved det der er sket
er ikke pga. hesten, de kan heller ikke forstå hvorfor hun har gjort som
hun gjorde. Men hesten vil ikke blive slagtet. Måske bliver den solgt
videre, da det nok vil gøre ondt på dem at se på den. Også selv om
hesten ikke har gjort det med vilje, så vil de måske blive mindet om
uheldet hver gang de ser den. Eller også vil de blive mindet om hvor
glad hun var for sin hest og ridesporten, at de vil beholde den, hvem
ved...

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Tine Gade (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Tine Gade


Dato : 07-11-02 15:55



Liz (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Liz


Dato : 08-11-02 09:09

Det glæder mig at høre at forældrene selv har noget med heste at gøre. Jeg
håber at hesten får et godt hjem og at forældrene kommer sig over det
tragiske tab. Det må virkelig være forfærdelig for dem.

Mvh Liz



dorthe jensen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : dorthe jensen


Dato : 03-11-02 20:18

Hej
Da jeg hørte om ulykken var min føste tanke, hvordan kan vi hjælpe alle de
andre små piger og drenge som gerne vil omgås de pragtfulde dyr.
Jeg må jo desværre sige at man tit ser lignende ting, når man går rundt på
rideskolerne.
Burde dansk riderforbund ikke arbejde sammen med rideskolerne og få lavet
nogle plakater eller lignende som man kan hænge op der hvor børnene færdes.
Man kunne lave nogle plakater med nogle af de mest alvorlige fejl som man
ser i hverdagen
Bla det der med ikke at binde sig fast til hesten, vigtigheden af ridehjelm,
ordentlige ridestøvler o.s.v
Det må også være med til at vække rideskolerne jeg syntes tit at man ser
gamle billige sadler på skolehestene, og tænker tit på om de virker som de
skal.
Jeg ved godt at det kan knibe med økonomien på rideskolerne men jeg syntes
at det er meget vigtigt at udstyret er i orden, passet og plejet.

hilsen Dorthe
Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc1b79f$0$97626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnas2rod.5bc.bendtsen@brok.diku.dk...
>
>
> > > Måske man kunne fra denne kanal fortælle andre unge piger om hvordan
man
> > > skal omgås heste ?...
> >
> > Det synes jeg er en udemærket ide, skal vi starte en tråd der
> > omhandler kun det ??
>
> > > Bare en tanke Tina
> >
> > Men en god tanke.
>
> Findes der ikke en hjemmeside, hvor man kan få den slags information?
>
>
> mvh
> Trond Øyvind Hermansen
>
>



Aagaard Rasmussen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Aagaard Rasmussen


Dato : 03-11-02 21:58


"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
news:uhef2uax9.fsf@trinekc.dk...
> Jeg har naturligvis læst dagens nyheder og jeg er chokeret over den
> måde ulykken er beskrevet på i nogle aviser.
>
> BT:
> "Herefter blev pigen udsat for et uhyggeligt mareridt, hvor det vilde
> dyr i et sandt raseri slæbte hende under og efter sig rundt i
> ridehusets sand."
> "Hest gik amok og trak 15-årig pige rundt i ridehus."
> "15-årig trampet ihjel af sin hest."
>
> Hvor mange børn får efter den mediedækning at vide at de ikke må nærme
> sig disse kæmpestore, livsfarlige dyr? Det er utroligt hvad BT kan få
> ud af en pressemeddelelse og hvor meget de egentlig er villig til at
> pynte på historien.
>
> Jeg tror ikke hændelsen i sig selv vil skade ridesporten en hel masse,
> men sådan en mediedækning er absolut ikke god. Dansk rideforbund bør
> næsten komme med en ny pressemeddelelse om at hvis man handler korrekt
> i omgangen med heste, så er sådan en ulykke meget, meget lidt
> sandsynlig. Men på den anden side, så vil de nok ikke gøre det af
> hensyn til rytterens familie, og det kan man sådan set også godt
> forstå.
>
> Men tragisk er det i hvert fald, for pigens familie og for ridesporten
> som helhed. Det har ikke været en god uge for ridesporten.
>
> Mvh Trine
>



Jeg elsker heste, men jeg vil altså lige påpege, at ridning er den absolut
farligste sport i Danmark. Jeg har engang været med til at skrive en opgave
om hjerneskadede børn, og der talte vi med søsteren til en pige, som var
blevet svært hjerneskadet af at falde af hesten. Hun havde hverken bundet
sig fast til hesten eller andet dumt, og hun havde ridehjelm på. Den slags
ulykker sker der flere af om året.
Vi kan ikke fortrænge at heste er store, voldsomme dyr, og det er kun godt,
at der kommer fokus på rideulykker, så ryttere lærer at omgås heste med
respekt.

Ridning er sjovt, men det er altså ikke kun hygge og knuzz!

Mvh. Christel.
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
> http://usenet.dk
> http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
> http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder



Trine Stubbe Teglbjæ~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 04-11-02 09:03

On Sun, 3 Nov 2002 21:57:36 +0100, "Aagaard Rasmussen" <hcmj@mail.dk>
wrote:


>Jeg elsker heste, men jeg vil altså lige påpege, at ridning er den absolut
>farligste sport i Danmark. Jeg har engang været med til at skrive en opgave
>om hjerneskadede børn, og der talte vi med søsteren til en pige, som var
>blevet svært hjerneskadet af at falde af hesten. Hun havde hverken bundet
>sig fast til hesten eller andet dumt, og hun havde ridehjelm på. Den slags
>ulykker sker der flere af om året.
>Vi kan ikke fortrænge at heste er store, voldsomme dyr, og det er kun godt,
>at der kommer fokus på rideulykker, så ryttere lærer at omgås heste med
>respekt.
>
>Ridning er sjovt, men det er altså ikke kun hygge og knuzz!

   Skadesmæssigt - i antal skader er fodbold og håndbold værre.
Og man skal måske lige huske på hvor mange der egentlig går til
ridning i .dk =) Det er ret mange.


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Aagaard Rasmussen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Aagaard Rasmussen


Dato : 04-11-02 16:42


"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message
news:ubacsukgm9cis813ikpa4d1po5pacm780d@4ax.com...
> On Sun, 3 Nov 2002 21:57:36 +0100, "Aagaard Rasmussen" <hcmj@mail.dk>
> wrote:
>
>
> >Jeg elsker heste, men jeg vil altså lige påpege, at ridning er den
absolut
> >farligste sport i Danmark. Jeg har engang været med til at skrive en
opgave
> >om hjerneskadede børn, og der talte vi med søsteren til en pige, som var
> >blevet svært hjerneskadet af at falde af hesten. Hun havde hverken bundet
> >sig fast til hesten eller andet dumt, og hun havde ridehjelm på. Den
slags
> >ulykker sker der flere af om året.
> >Vi kan ikke fortrænge at heste er store, voldsomme dyr, og det er kun
godt,
> >at der kommer fokus på rideulykker, så ryttere lærer at omgås heste med
> >respekt.
> >
> >Ridning er sjovt, men det er altså ikke kun hygge og knuzz!
>
> Skadesmæssigt - i antal skader er fodbold og håndbold værre.
> Og man skal måske lige huske på hvor mange der egentlig går til
> ridning i .dk =) Det er ret mange.
>
>
> /Trine.
> What We Do in Life Echoes in Eternity.


Ja, men der er ikke ret mange der dør eller bliver hjerneskadede af at
spille fodbold og håndbold.

-Christel. ( Og jeg drømmer alligevel om at få hest igen ).



Trine Stubbe Teglbjæ~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 04-11-02 17:25

On Mon, 4 Nov 2002 16:42:16 +0100, "Aagaard Rasmussen" <hcmj@mail.dk>
wrote:


>Ja, men der er ikke ret mange der dør eller bliver hjerneskadede af at
>spille fodbold og håndbold.

   Men folk dør af så meget andet - dykning og det at sejle fx. -
der er bare ikke nær så mange dykkere og sejlere som der er ryttere =)

>-Christel. ( Og jeg drømmer alligevel om at få hest igen ).

   Man kommer uden om mange af de grumme situationer ved at tænke
sig om....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Jon Bendtsen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 04-11-02 18:37

In article <3dc693a5$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Aagaard Rasmussen wrote:

> Ja, men der er ikke ret mange der dør eller bliver hjerneskadede af at
> spille fodbold og håndbold.

Det mener jeg nu ikke er rigtigt. Jeg mindes at jeg så en udenlandsk
undersøgelse der påviste at de mange hovedstød som en fodboldspiller
lavede i løbet af sit liv gav en påvirkning, bare meget lille.

Desuden synes jeg at der er langt flere tilskuere til fodVOLD der
åbenbart er hjerneskadet af et eller andet...



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ole Braad-Sorensen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 04-11-02 18:45

"Aagaard Rasmussen" <hcmj@mail.dk> wrote:

>Ja, men der er ikke ret mange der dør eller bliver hjerneskadede af at
>spille fodbold og håndbold.

Der er mange der bliver hjerneskadede af det der foregår EFTER en
fodboldkamp

>-Christel. ( Og jeg drømmer alligevel om at få hest igen ).

-Ole. Der drømmer om at få ny hest i morgen )


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Trond Øyvind Hermans~ (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 06-11-02 16:47

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ubacsukgm9cis813ikpa4d1po5pacm780d@4ax.com...
> On Sun, 3 Nov 2002 21:57:36 +0100, "Aagaard Rasmussen" <hcmj@mail.dk>
> wrote:

> Skadesmæssigt - i antal skader er fodbold og håndbold værre.
> Og man skal måske lige huske på hvor mange der egentlig går til
> ridning i .dk =) Det er ret mange.

Jeg har hørt at skadesmæssigt er det fodbold, basketball og hockey, der
ligger i toppen i Danmark.

mvh
Trond Øyvind Hermansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste