Husråd vedr. skjolder på tøj søges.
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 31-10-02 08:45

Hejsa.

Lad mig lige starte med at undskylde hvis jeg er OT. Jeg kunne gud hjælpe
mig ikke finde en mere passende gruppe.

Jeg er blevet bedt om at undersøge hvordan man fjerner skjolder (vist efter
deodorant) i armhulen på t'shirts.
Hvide t'shirts får hårde skjolder og misfarvning i armhulen og sorte
t'shirts bliver hvide i armhulen og får også hårde skjolder.

Nogen ideer til hvordan man kommer det til livs/fjerner det?

--
Mvh.

Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

Fra : Jette Mogensen

Dato : 31-10-02 08:07

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3dc0df8d$0$5512$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> --
> Mvh.
>
> Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

ifølge forbrugerinformation

http://www.fi.fk se under hjemmet-pletguide

kan de ikke fjernes

mvh Jette

Fra : Peter Schrøder

Dato : 31-10-02 14:09

"(: MarlboroMan :)" skrev
> Nogen ideer til hvordan man kommer det til livs/fjerner det?

Man sender det ødelagte tøj til deodorant-fabrikanten
med krav om erstatning. Det er den eneste måde de forstår.
Kan du huske "Irish Spring"? Den ødelagde også tøjet
og er nu taget af markedet.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 31-10-02 16:17

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> "(: MarlboroMan :)" skrev
Hej

Jeg kender også til problemet. Vi brugte Brugsens Minirisk og fik ødelagt
"armhulerne" på tøjet. Jeg tror, det kan være aluminiumskloriden, der gør
det.
Det bedste er nok at skifte deomærke.

VH Birgitte

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-11-02 16:04

(: MarlboroMan :) wrote:
> [...]
> Hvide t'shirts får hårde skjolder og misfarvning i armhulen og sorte
> t'shirts bliver hvide i armhulen og får også hårde skjolder.

Hvis jeg ikke husker meget galt, så plejer min mor (som er den hele familien
ringer til når vi slås med "håbløse"pletter at duppe skjolden med
renset benzin, og derefter almindelig vask.

Det virker på silkefoer i feks en jakke, om det virker på t-shirts, må jo
komme an på en prøve.

mvh/ Anette

Fra : Camilla S. Thomsen

Dato : 03-11-02 13:56

Jeg har gode erfaringer med at ligge tøjet i et mælkebad i et stykke tid, og
så vaske det efter. Det tog næsten det hele - et godt gammelt husråd fra min
mormor

mvh camilla