Adgang fra lokalnet til mappet port
Fra : Thomas

Dato : 30-10-02 15:41

Jeg har udført følgende kommando i min Cisco PIX:

static (inside,outside) tcp interface 80 192.168.1.4 8080 netmask
255.255.255.255 0 0

.... hvilket giver adgang til 192.168.1.4:8080/tcp fra Internettet på
<interface-ip>:80/tcp. Det er som jeg vil have det, men der er et enkelt
irritationsmoment - hvorfor kan jeg ikke bruge den mappede adresse fra mit
lokalnet, sådan så det altid er den samme adresse der skal tilgås, altså
<interface-ip>:80/tcp.

På forhånd tak for jeres ekspert-råd!

vh Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-10-02 23:08

On 30 Oct 2002 06:40:46 -0800, thomass@deltadata.dk (Thomas)
wrote:

> hvorfor kan jeg ikke bruge den mappede adresse fra mit lokalnet,
> sådan så det altid er den samme adresse der skal tilgås, altså
> <interface-ip>:80/tcp.

Fordi sådan har Cisco valgt at lave det. (Læs: De opfatter det
ikke som hverken en fejl eller et problem).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Søndergaard

Dato : 01-11-02 10:29

Hej Asbjørn.

> Fordi sådan har Cisco valgt at lave det. (Læs: De opfatter det
> ikke som hverken en fejl eller et problem).

Er der ikke en work-around? Det må der da være - det er jo fuldstændig
uholdbart :-/

Cheers,

Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-02 23:39

On Fri, 1 Nov 2002 09:29:07 -0000, "Thomas Søndergaard"
<thomas@miba.auc.dk> wrote:

> Er der ikke en work-around?

Jo.

Brug maskinens rigtige adresse, ikke dens ydersideadresse.

> Det må der da være - det er jo fuldstændig uholdbart :-/

Ja? Jeg synes, det er fint sådan.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/