PopUp billede uden ramme?
Fra : Søren Møller

Dato : 30-10-02 18:24

Når jeg laver dette på billede er der stadig en "kant" rundt om billedet,
hvordan for jeg denne kant væk, så kun billedet kan ses i pop-up vinduet?
eks:
'width=800,height=600,left=0,top=0,')">Billede</a>

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-02 19:29

"Søren Møller" <some@ware.dk> skrev :

>Når jeg laver dette på billede er der stadig en "kant" rundt om billedet,
>hvordan for jeg denne kant væk, så kun billedet kan ses i pop-up vinduet?

Det er ikke helt så enkelt, kig på
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/imagetooltip.htm

Du sætter blot til
var tipBorderWidth= 0;
var tipPadding= 0;

og ved messages ændres det til
messages[0] = new Array('billede.jpg','&nbsp;','transparent');

Virker i IE, Netscape 6/7 samt Mozilla, men ikke Opera.
I Netscape 4.x kommer en kant udenom

Fra : Søren Møller

Dato : 30-10-02 20:07

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> messages[0] = new Array('billede.jpg','&nbsp;','transparent');
>
> Virker i IE, Netscape 6/7 samt Mozilla, men ikke Opera.
Jeg tror lidt du har misforstået mig, det er ikke en mouse-over eller den
"normale" browser-kant, men et normalt linkt. Hvis man bruger mit eksempel
er der stadig lidt "luft" i det vindue der kommer op, der er denne "luft"
jeg vil af med så man kun ser billedet i pop-up vinduet! - Men tak for din
hjælp.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-02 21:06

"Søren Møller" <some@ware.dk> skrev :

>Jeg tror lidt du har misforstået mig, det er ikke en mouse-over eller den
>"normale" browser-kant, men et normalt linkt.

Nu er jeg med, du er nødt til at smide dit billede ind på en
htmlside for at blive fri for den hvide kant.

Det nemmeste er at smide billedet ind som baggrundsbillede, så er
den hvide kant automatisk væk eller sæt <body style="margin: 0">

Du kan også gøre det som jeg har gjort på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/popuptest3/

Fra : Søren Møller

Dato : 30-10-02 21:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> den hvide kant automatisk væk eller sæt <body style="margin: 0">
>
> Du kan også gøre det som jeg har gjort på
Tak - det var lige den funktion jeg ledte efter!
PS: Er der en god forklaring på hvorfår den anden (og mere simple) løsning
"ikke virker" (giver luft) ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-02 21:50

"Søren Møller" <some@ware.dk> skrev :

>PS: Er der en god forklaring på hvorfår den anden (og mere simple) løsning
>"ikke virker" (giver luft) ?

Ja, i et browservindue er der altid en margin i vinduet, der
bliver åbnet og det er så det man skal kode sig ud af på en eller
anden måde.