E-smith problem
Fra : Kent Bjerg Budolfsen

Dato : 30-10-02 16:29

Hej alle

Jeg sidder og roder med en E-smith installation og det ser ud til at virke
fint, men når jeg skal flytte filer fra min PC til min server, så tager den
en hulens tid.

Jeg har forsøgt at koble mig på min e-smith via Putty, men jeg får følgende
fejl "Network error. Connection refused"

Netværket er opsat med følgende dele:
En Netgear FR114P router m/firewall på IP 192.168.1.1
En 750 mhz pc(E-smith) m/realtek n10 mbits netkort på IP 192.168.1.2
En 2200+ amd pc m/WinXP m/1gb netkort på IP 192.168.1.3

Med ovenstående hardware skal det vel ikke tage 142 min. og flytte 260 mb.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er helt ny i
Linux/E-smith.

På forhånd tak!

Kent Budolfsen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 30-10-02 19:07

Kent Bjerg Budolfsen wrote:
> [...]
> 260 mb.
>
> Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er helt ny i

Hej Kent..

Du skal aktivere DMA på din disk:
http://www.myezserver.com/downloads/mitel/howto/hdparm-howto.html

For at få putty til at virke gør følg under "Remote Accsess" i server
manager

Secure shell access: Privat

Allow administrative command line access over secure shell: YES

Allow secure shell access using standard passwords: YES

Håber det virker

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Henrik Mønster

Dato : 31-10-02 21:49

"Kent Bjerg Budolfsen" <kent.budolfsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> fint, men når jeg skal flytte filer fra min PC til min server, så tager
<klip>
> Med ovenstående hardware skal det vel ikke tage 142 min. og flytte 260 mb.
</klip>

Hejsa

Jeg har oplevet noget lignende med DOS/NT4/W2k (altså ikke os-afhængigt) i
forbindelse med mit arbejde. Problemet her var at netkortet ikke var sat op
som porten i switchen var. Den ene var sat til 100 Mbps Full duplex, og den
anden var sat til Auto. Her var overførselshastigheden 4-6 MB/s.

Ved ikke om det er dit problem, men du kan da lige undersøge det.

M.v.h. Henrik

Fra : Kent Bjerg Budolfsen

Dato : 03-11-02 16:47

Hej Henrik og Morten

Tak for svarene, desværre lykkedes det ikke at få overføringen til at køre
hurtigere, da jeg ikke kunne slå dma til med den kode, som Morten gav mig.

Jeg har senere opdaget, at mit netkort er et realtek baseret på 8019-kernen,
og den er ikke suppoertet af E-smith - Kan det have noget at sige.

mvh.
Kent