Nyt TV-program om parforhold
Fra : Noir Films

Dato : 30-10-02 12:09

Nyt TV2 program vil styrke parforholdet.

Har dit parforhold brug for en hjælpende hånd?

Selv om du har fundet den eneste ene, er der sikkert større eller mindre
ting i jeres parforhold, som I godt kunne tænke jer fungerede bedre. I
øjeblikket forbereder TV-produktionsselskabet Noir Films en række programmer
til TV2 om parforhold. Programmerne skal give seerne en indsigt i, hvorfor
parforhold ikke altid fungere optimalt og hjælpe de medvirkende og seerne
til konkret at ændre deres dagligdag, så parrene får større overskud til at
klare dagens opgaver og dermed også forbedre kvaliteten af deres forhold.

I den forbindelse leder vi efter danskere

som kunne tænke sig at være med i programmerne.

De medvirkende par skal ikke være på vej mod opløsning og skilsmisse, men
befinde sig i en hverdag, hvor alting naturligvis ikke fungerer 100 procent
perfekt. Det er den situation de fleste parforhold befinder sig i. Kunne I
tænke jer at arbejde med jeres forhold og gøre det stærkere og mere
velfungerende, så kunne I måske også tænke jer at medvirke i programmerne.

De par vi søger, skal være almindelige mennesker som er overbevidst om at de
elsker hinanden, men som af en eller anden grund ikke kan få deres forhold
til at fungere optimalt. Det kan der være mange grunde til. Det kan enten
være en konkret situation eller hændelse som parret har svært ved at komme
over eller det kan være dagligdagens mange gøremål som forhindre parret i at
nyde hinanden.

I løbet af udsendelsesforløbet vil parrene gennem samtaler med en psykolog,
andre par og forskellige øvelser få en indsigt og nogle værktøjer, der kan
gøre parforholdet stærkere og lykkeligere. Gennem en længere periode vil
programmerne følge de medvirkende par i deres hjem og dagligdag. Med
udgangspunkt i disse optagelser mødes de medvirkende par med hinanden og
programmets vært, som er psykolog. Gennem flere samtaler og øvelser forsøger
parrene i fællesskab med værten at indkredse problemer og
irritationsmomenter, som forhindre parrene i at få et bedre fungerende
forhold.

Det er programmets mål at de medvirkende par skal gå styrkede ud af
forløbet.

Hvis I er interesserede i at medvirke, skal I henvende jer til

Noir Films

Gl. Kongevej 86 A

1850 Frederiksberg C

Tlf. 33 31 21 77 - spørg efter Morten

E-mail: mail@noirfilms.com

Fra : Chokmah

Dato : 30-10-02 20:48

On Wed, 30 Oct 2002 12:08:37 +0100, "Noir Films" <mail@noirfilms.com>
wrote:

>Nyt TV2 program vil styrke parforholdet.
>
>Har dit parforhold brug for en hjælpende hånd?

Øhh nej tak men kan du ikke samle det i en fut til BARE en gruppe ?
dk.familie.barn,dk.helbred.sorg+krise,dk.opslag,dk.snak.seksualitet,dk.videnskab.psykologi

det er trods alt noget af en bred debat

så lad os snak.snik om det
MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.snak.snik
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Peter Juhl

Dato : 03-11-02 21:32

Chokmah wrote:

> Øhh nej tak men kan du ikke samle det i en fut til BARE en gruppe ?
> dk.familie.barn,dk.helbred.sorg+krise,dk.opslag,dk.snak.seksualitet,
> [...]

Kan lige gøre op med dig selv om du vil vejlede eller småsnakke ...

Hvis det er en vejledning kan du vælge at flytte tråden til
dk.admin.netikette hvis du vil "snakke" med forfatteren til indlægget
kan du nøjes med at blive herinde - fundats for dk.snak.seksualitet
siger:

"Gruppen er ment som et frit forum for snak og diskussioner om
alt, der har relation til erotik, sex, samliv, parforhold og
menneskets seksualitet. Selvoplevede eller historier baseret
på ren fantasi er også velkomne."

Så vil du venligst ophøre med din konstante FUT-terror af
dk.snak.snik?

/Peter

Fra : LBR

Dato : 03-11-02 20:59

Hej

Jeg kan simpelhen ikke forstå den stigende tendens til at "vise" sig på tv,
uanset hvad det så handler om. Hvorfor vil så gerne ulægge sig selv og sin
familie, har man ikke længere noget som hedder privatliv.

Desuden har der da lige gået den serie der vist nok hed ; Kærlighed i Kirse.
Hvorfor så lave endnu en udsendelse som kører lidt i samme rille?

Jeg skriver fordi jeg ikke kan forstå at det skal handle om hvordan folk har
det sammen i et ægteskab, for uanset hvem man er så ved man da at der både
er op og ned turer i et ægteskab. Og at det er når man har nedturen at det
er aller svlærest at leve i forholdet, men man ved også at hvis man hver
især gør en indsasts så skal man nok komme op igen.

Hilsen Louise

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 04-11-02 00:32

"LBR" <l_risager@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> uanset hvad det så handler om. Hvorfor vil så gerne ulægge sig selv og sin
> familie, har man ikke længere noget som hedder privatliv.

Det er det jeg heller ikke forstår. Har jo også sett norske tilsvarende
program. Det er jo fint hvis noen virkelig får hjelp til å takle sine
ekteskapelige problemer, men jeg lurer på om det ikke blir en for
høy pris å betale når problemene offentliggjøres på den måten.

Anne Lise Hovdal

Fra : Unni Løkken

Dato : 20-11-02 21:07

"Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no> wrote in message

> [...]
> ekteskapelige problemer, men jeg lurer på om det ikke blir en for
> høy pris å betale når problemene offentliggjøres på den måten.

I kveld på redaksjon en ble temaet om TV inngripen i den privates pfære
diskutert, og leder for legenes etikkråd gikk ut med at det var uforsvarlig
bl. annet å bruke pasienter i realitets-TV. NRK planlegger å lage en
dokumentarserie fra Haukeland sykehus med autentiske scener fra
sykehusmiljø, operasjonssaler m.mer.
Artisten Gry Jarlums video Sex me og en dokumentar om hennes liv i bransjen
skal vises, og en førskolelærer var bekymret over signaleffekten intime
scener derfra vil ha på barn i forhold til kjøpepress og forventninger til
voksenpersoner m. mer.
--
Når man tar en tablett, kan man si det er tale om to tabletter. Den ene er
den aktive substansen, og den andre er tabletten som symbol. Troens