Mounte ntfs i redhat 8.0
Fra : kasper

Dato : 30-10-02 08:15

Hej ng.
Jeg skal have mounte mit lokale ntfs drev i en redhat 8.0, men når jeg
prøver siger den at kernen ikke understøtter ntfs - hvordan får jeg
den til at gøre dette?

/Kasper

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 30-10-02 13:31

kasper <nospam@nospam.com> writes:

> Jeg skal have mounte mit lokale ntfs drev i en redhat 8.0, men når jeg
> prøver siger den at kernen ikke understøtter ntfs - hvordan får jeg
> den til at gøre dette?

Du bliver nødt til at skaffe en kerne med ntfs driver eller et modul
til din nuværende kerne. Hvis Redhat ikke laver det i en rpm, bliver
du nødt til selv at kompilere det.

Christoffer Olsen

*** Debian GNU/Linux - http://www.debian.org ***

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 31-10-02 21:41

kasper <nospam@nospam.com> wrote in news:1h1vrucjc69i8b812dis86goj4pridnas8
@4ax.com:

> Jeg skal have mounte mit lokale ntfs drev i en redhat 8.0, men når jeg
> prøver siger den at kernen ikke understøtter ntfs - hvordan får jeg
> den til at gøre dette?

Grunden til at NTFS læs/skriv ikke er med i kernen er vistnok at det modul
ikke er færdigt endnu (experimental support).

Så den rigtige måde at dele data mellem Linux og Windows er at lave en
FAT32 partition med de delte data på.

Mvh. NKJensen