syslog i konsolen på Debian ???
Fra : Jan Larsen

Dato : 30-10-02 08:06

Hej

Jeg et problem med syslog. Ved boot starter jeg i konsol 7 (f7 grafisk),
vælger jeg i stedet at trykke ((ctrl+alt)+(f1-f6)) og logge ind i tekst
mode, kommer der hele tiden tekst i konsollen (den som skrives i syslogge
(fra min firewall)).
Jeg brugte tidligere SuSE der skete det også, men kun i konsol 10 (f10).
Er der nogle der ved hvordan jeg undgår dette eller begrænser det til kun en
konsol..

Mvh Jan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-10-02 10:08

Jan Larsen wrote:

> [...]
> Er der nogle der ved hvordan jeg undgår dette eller begrænser det til kun

Ret /etc/init.d/klogd og sørg for at der står KLOGD="-c 4".

/Rasmus

"Aren't you ashamed of yourself?"
"No, I have people to do that for me."

Fra : Jan Larsen

Dato : 30-10-02 10:17

> Ret /etc/init.d/klogd og sørg for at der står KLOGD="-c 4".
Takker nu virker det, men hvad betyder "-c 4".

Mvh Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-10-02 10:47

On Wed, 30 Oct 2002 10:17:16 +0100, Jan Larsen wrote:

> Takker nu virker det, men hvad betyder "-c 4".

Det finder du ud af ved at taste "man klogd" på en kommandolinie.

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk