ønsker guide til deling af mappe mellem 2 ~
Fra : Peter T.

Dato : 30-10-02 07:59

Jeg sidder med win2000 født på en bærbar (B) og en stationær (S) og vil
gerne dele en mappe på S med B med fuld skrive-/læseadgang, uden at andre
pcere (XYZ) på netværket eller udefra (INET) skal have adgang til den. Jeg
ved absolut intet om deling af mapper, udover den almindelige anonyme
sharing af dem, og jeg har bla. kigget i windowshelp uden synderligt
resultat. Jeg har kigget og rodet i [permissions] i fanen [sharing] i
egenskaber for den ønskede tildelte mappe og har prøvet at add'e users med
skiftende resultat. Jeg har også prøvet og erfaret, at sharede mapper på S
pludselig er fyldt op med bla. klez-virus pga. adgang fra INET. Så
sikkerheden skal være i top der!

Så hvordan deler jeg en mappe på S, som _kun_ B har læse-/skriveadgang til?
Skal jeg bruge domæner og hvis ja - hvordan gør jeg?

Hvorhenne på nettet kan jeg finde en guide til almindelig
netværksopsætning, så jeg selv kan finde ud af resten?

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"