mellemamerikanske cichlider
Fra : Christian Vils

Dato : 27-02-01 21:43

Vi står lige og mangler nogen amerikanske cichilder til en 530 liters balje.
Hvis der er nogen der har nogen gode ideer til et passende mix af fisk ville
det være fedt at få lidt input Vi har snakket om at snaffe nogen grupper af
unge salvini'er, texas cichlider, dovii'er, managuenser eller
lignende, og lade dem vokse og se hvordan det går, for derefter at vælge "de
bedste par" ud, og lade dem få lidt mere plads sidenhen(til yngel). Lige nu
står baljen tom, så hvis der er nogen der har gode links til
mellemamerikanske cichlider (eller erfaring med dem) og opstart af lignende
så er vi meget interesserede..
se evt news://dk.marked.privat.dyr , k: amerikanske cichlider

Christian og Kristina

Fra : LARS-NC

Dato : 01-03-01 17:30

Har i overvejet at prøve nogle Herotilapia Multispinosa, (vistnok
regnbuecichlide på dansk). De er meget lette at få til at yngle, og bliver
meget flotte i yngledragt. Salvinierne vil jeg nok undlade da de er ekstremt
agresive, når de har yngel. De er godt nok meget flotte, og jeg mener meget
meget flotte, men de har en adfærd der kræver et artsakvarie, eller andre
fisk der er så store at salvinierne ikke er en trussel for dem,(minimum en
halv gang større). Selv da er de nogle små sataner. Jeg forærede tre salvini
væk da to andre lagde æg, og ud af de tre blev der også et par, og de lavede
en etnisk udrensning i min kammerats akvarie. Han mistede bla. to store Jack
dempsey (ca 20cm) og da var salvinierne kun omkring 12cm. Ellers er der også
den rødstrubede cichlide (thorichthys meeki), men den kan jeg ikke rigtigt
snakke så meget med om. Nu jeg sidder og kigger på dit indlæg, kan jeg ikke
læde være med at bemærke at det er nogle store bæster du selv har nævnt, men
det er jo smag og behag. Held og lykke med dit projekt ....