Kan man linke til sidste side
Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 29-10-02 23:16

Er det muligt at lave noget a la et link, som stiller brugeren tilbage til
den tidligere viste side, altså samme funktion som at klikke på
"Back"/"Tilbage"?

Stiig L Hougesen
---------------------------
stiig@hougesen.com
Besøg mig på www.hougesen.com

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-02 23:30

Stiig L Hougesen wrote:

> Er det muligt at lave noget a la et link, som stiller brugeren
> tilbage til den tidligere viste side, altså samme funktion som
> at klikke på "Back"/"Tilbage"?

Ja men ikke i html, det kan gøres med Java Snask, men det emne er
vist off-topic i denne gruppe.

Koden er:
<A HREF="javascript:history.go(-1);" TARGET="_self">Tilbage</A>

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 29-10-02 23:42

> Koden er:
> <A HREF="javascript:history.go(-1);" TARGET="_self">Tilbage</A>

Er det det eneste jeg skal skrive i min HTML-kode?

Stiig L Hougesen
---------------------------

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-02 23:46

Stiig L Hougesen wrote:

> Er det det eneste jeg skal skrive i min HTML-kode?

Hvorfor har du ikke bare prøvet.....:)))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 29-10-02 23:51

> Hvorfor har du ikke bare prøvet.....:)))

Det gør jeg. Jeg troede bare at der skulle skrives mere kode end bare det.

Det er sq ikke nemt at være ny

Tak for hjælpen

Stiig L Hougesen
---------------------------

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-02 01:08

Stiig L Hougesen wrote:

> Det er sq ikke nemt at være ny

Nej hold nu op, det var da dig selv der ville ha' at skulle
være sværer end det er, troede du virkelig at jeg ville snyde
dig, og kun gi' dig noget af koden....

Men brug den med omtanke, tænk på, at hvis en bruger kommer
fra en søgemaskine og går direkte ind på en underside, så
vil de ryge tilbage til søgemaskinen, hvis de klikker på på
"Tilbage" linket, lavet med det pågældne Java Snask.

Jeg anvender kun det pågældne Java Snask på framestyrede
sites, og primært på undersider, som man kan komme til fra
flere sider, ellers foretrækker jeg solide html-link, med
et defineret URL.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 30-10-02 01:37

> ... hvis en bruger kommer
> fra en søgemaskine og går direkte ind på en underside, så
> vil de ryge tilbage til søgemaskinen, hvis de klikker på på
> "Tilbage" linket, lavet med det pågældne Java Snask.

Jeg skulle bruge det på en "Der er lavet fejl i det indtastede" i
forbindelse med en formmail, og jeg har, så vidt jeg ved, ikke noget i den
side som en søgemaskine kan henvise til (meta osv). Det er for at brugeren
skal kunne beholde det allere indtastede i formmailen og så tilrette det.
Men jeg har også været så snedig at lave et lille link med
mailto:webmaster@hougesen.com for en sikkerheds skyld. Fejlmeddelelsen kan
du se på www.hougesen.com/errors/mailerror.htm hvis det skulle have
interesse.

Nu mangler jeg bare at få lavet formmailen helt færdig - den der ligger der
nu virker ikke helt efter hensigten.

Anyway, tak for hjælpen med koden.

Stiig L Hougesen
---------------------------

Fra : Leonard

Dato : 30-10-02 11:45

"Stiig L Hougesen" <stiig@hougesen.com> skrev:

>Det er for at brugeren
>skal kunne beholde det allere indtastede i formmailen og så tilrette det.

Det vil ikke virke i IE6 med default sikkerhedsniveau, der tømmes
form-felterne når du vender tilbage ...

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-02 13:49

Leonard wrote:

> Det vil ikke virke i IE6 med default sikkerhedsniveau, der
> tømmes form-felterne når du vender tilbage ...

Og det er en rimmelig fornuftig ting, for ellers ville fremmede,
der får adgang til en computer, v.h.a. "historie" kunne se, hvad
ejeren har indtastet i div. submit-forme.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 30-10-02 15:56

> [...]

Det synes jeg nu ikke har været noget problem i min IE6.0 Det er testet og
fundet i orden.

Stiig L Hougesen