Rammer i publisher
Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 29-10-02 21:31

Er det ikke muligt, i Publisher, at gøre tekstrammerne gennemsigtige ?
Jeg prøvede for lidt siden at lægge en tekstramme ind over et billede
(som også
ligger i en ramme). Den usynlige tekstramme dækkede for en del af
billedet -
altså ikke gennemsigtig. Jeg ønsker, at kun bogstaverne i tekstrammen
må kunne
spærre for det, der ligger nedenunder.

Venlig hilsen Jørgen Carlsen

Fra : pre

Dato : 30-10-02 12:23

Det er vel et eksperiment værd? I boksen med Fill Effects, Patterns, er
det officielt at man som Color 2 kan vælge hvid og derved opnå en
gennemsigtig baggrund. Kun skal hvid være med i farveskemaet.Et
alternativ kunne være at separere rammen og trække den gennem
PhotoEditor, som laver en perfekt transparent. Svjh. har Publisher en
forbindelse med MSPaint men den duer ikke i dette tilfælde.

© pre 2002

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-10-02 21:38

"Jørgen Carlsen" <jcarl@daks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedet -
> altså ikke gennemsigtig. Jeg ønsker, at kun bogstaverne i tekstrammen

Nu har jeg kun Publisher xp p.t., men hvis det er en "normal" teksboks, som
også anvendes i Word m.m., burde du kunne højreklikke på rammen og vælger
Formater Teksboks. Herefter kan du sætte såvel baggrundsfarve som stregfarve
til at være "ingen". "ingen" er lig med ingen, mens hvid er lig med hvid, og
der er en væsentlig forskel.
I publisher xp gør den det selv default, men der kan man ellers også ændre
til at sætte farver på m.m.

Kurt

Fra : pre

Dato : 31-10-02 12:00

Altså blev jeg nødt til at starte Publisher for selv at prøve:
-------------------------------
Fill an object with a tint, shade, pattern, or gradient
Click the object.
On the Format menu, click Fill Color.
Click Fill Effects.
Choose the options you want.
If you choose a gradient, it's best to use error diffusion if your
printer supports it.
Click OK.
You can create a tint, shade, pattern, or gradient with either a scheme
color or a non-scheme color. Gradients can be created using a single
color.
-----------------------------
Select a background color from the color 2 drop-down palette. You can
set this to white for a transparent background. See the preview.....

© pre 2002

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-02 21:35

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Altså blev jeg nødt til at starte Publisher for selv at prøve:
Og det betyder??
At jeg svarede forkert eller hvad?

Kurt