Spørgsmål til elektrikeren
Fra : Olsen

Dato : 29-10-02 20:37

Jeg er igang med at skifte en gammel slidt stikkontakt (vistnok af bakelit?)
i mit værksted. Jeg har sat en ny op og troede selvfølgelig at jeg havde
skrevet nøjagtigt ned hvordan de var samlet. Men alligevel kan jeg ikke læse
mine kragetæer. Hvordan skal den samles? :

fra loftlys: fra loftlys 2:

brun-sort brun-sort

op i bunden på kontakten: fra anden kontakt:

blå-sort (brun bruges ikke)

Kablerne fra loftlysene indeholder brun+sort da det er de gamle stive kabler
..

Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Jan Holm

Dato : 29-10-02 21:58

Olsen wrote:
> Jeg er igang med at skifte en gammel slidt stikkontakt (vistnok af
> bakelit?) i mit værksted.

Hej Olsen

Du kan være næsten sikker på hjælp i dk.teknik.el

Mvh
Jan Holm

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 30-10-02 09:56

Hej
Sæt dem i som du mener er korekt, når du så sætter strøm på viser det om du
kan tende og slukke.
Gunnar