Trådløst netværk??
Fra : Michael

Dato : 29-10-02 19:35

Jeg kunne godt tænke at vide lidt mere om det. Kender i nogle danske sider
med informationer?
F.eks. kan man dele en inet forbindelse fra et kabelmodem, ved at forbinde
modemet & "den trådløse sender", til en switch. Så have inet på 2 computere
med trådløse netkort??
På forhånd tak!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-02 20:28

In article <YyAv9.193234$Qk5.6723641@news010.worldonline.dk>, Michael wrote:
> [...]
> modemet & "den trådløse sender", til en switch. Så have inet på 2 computere

Hvis du vil dele et kabelmodem, så skal du have en router, enten
i form af en selvstændig boks til 5-600 kr, i form af en PC, eller
f.eks. ved at du køber et trådløst access point med indbygget
router til omkring 1200 kr.

Jeg har selv et 3Com Wireless Cable/DSL Gateway som er et
trådløst access point med router + 4 port switch. Det er designet
så der sidder et rigtigt PCMCIA netkort indeni, så det kan teoretisk
opgraderes. Performer også bedre en mange af de andre.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 29-10-02 21:00

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> så der sidder et rigtigt PCMCIA netkort indeni, så det kan teoretisk
> opgraderes. Performer også bedre en mange af de andre.

Så vidt jeg kan se må dette afhænge af hvilket abonnement han har. Ved
nogle kabelmodemopkoblinger har man adgang til at tilkoble et meget
stort antal computere uden brug af router. Jeg har for eksempel set et
eksempel hvor man kan koble 254 computere til kabelmodemet. Hvis der på
nuværende tidspunkt kan tilkobles 2 computere gennem kablet ethernet
burde de samme to computere også kunne tilkobles gennem et accesspoint
uden brug af router. Routeren er vel kun relevant i den sammenhæng at
udbyderen kun vil uddele en ipadresse eller autentificere v.h.a. PPPoE.

MVH
Mads

--
It's not ROT-13 - it's danish.

Fra : bobo

Dato : 02-11-02 12:17

Jeg har selvlige investeret i et smc pc-card og accespoint og det
kører bare fint med en nem opsætning.