Hackeren bag computerworld.dk ?
Fra : F.Larsen

Dato : 29-10-02 18:27

Hej

Havde en god snak om valus med en kollega på arbejdet, og skulle vise ham
compuetworlds artikl "hackeren bag valus", men hov, computerworld.dk er nede
med en ASP fejl (det meste af eftermiddagen), og nu får man den her:
http://www.computerworld.dk/down.htm

Tilfældigt eller ... ?

--
Flemming

Fra : Anders Lund

Dato : 29-10-02 18:45

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk>, wrote in

> [...]
> compuetworlds artikl "hackeren bag valus", men hov, computerworld.dk er
> nede med en ASP fejl (det meste af eftermiddagen), og nu får man den her:

Det tror jeg at du kan svare lige så godt på som os andre....

--
Anders Lund - spam2002q4@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Kent Friis

Dato : 29-10-02 19:05

Den Tue, 29 Oct 2002 18:27:18 +0100 skrev F.Larsen:
> [...]
>compuetworlds artikl "hackeren bag valus", men hov, computerworld.dk er nede
>med en ASP fejl (det meste af eftermiddagen), og nu får man den her:

Man kunne jo gætte på at de også er blevet sigtede som medvirkende,
og politiet har konfiskeret serveren...

Mvh
Kent
--
NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
- en NT-administrator

Fra : Cubus

Dato : 29-10-02 22:55

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:5yzv9.192872$Qk5.6712266@news010.worldonline.dk...
> [...]
> compuetworlds artikl "hackeren bag valus", men hov, computerworld.dk er nede
> med en ASP fejl (det meste af eftermiddagen), og nu får man den her:

Hvad er nu det her:

You are not authorized to view this page

If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the
e-mail address or phone number listed on the www.computerworld.dk home page.

HTTP 403.6 - Forbidden: IP address rejected
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

a.. Background:
This error is caused when the server has a list of IP addresses that are not allowed to access the site, and the IP address
you are using is in this list.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 29-10-02 23:34

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

> Hvad er nu det her:

> HTTP 403.6 - Forbidden: IP address rejected
> Internet Information Services

Du har ødelagt en site til, bliver du aldrig klogere...

Spøg til side, jeg får den også, og det er vel fordi de er ved at være
online igen, og kun tillader trafik fra klienter der må teste...

Hvorfor de filtrerer på web serveren og ikke i deres firewall kan man kun
gisne om, med mindre man altså portscanner sig til om de overhovedet
anvender en firewall foran deres IIS server.

Jeg tør ikke, af den simple grund at jeg er i tvivl om det er lovligt ?

Hvis det er lovligt at spørge maskinen på www.computerworld.dk om hvilke
services den kunne tænke sig at tilbyde mig, når nu www ikke virker, ville
jeg alligevel ikke gøre det, hvem kan vide om en eller anden får overbevist
en dommer om at jeg en en fæl hacker, der ikke bør have sin computer for sig
selv.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 30-10-02 20:27

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote:

> Jeg tør ikke, af den simple grund at jeg er i tvivl om det er lovligt ?

Jeg mener ikke portscanning i sig selv ikke er ulovligt. Men det er
ulovligt hvis formålet er ulovligt.

På samme måde er det i teorien ulovligt at købe en kniv hvis formålet er at
begå overfald, mens det er ganske lovligt at købe den for at komme smør på
brøddet.

Jf. mange lange diskussion på dk.videnskab.jura, der gentager sig med jævne
mellemrum.

> [...]
> en dommer om at jeg en en fæl hacker, der ikke bør have sin computer for sig

Sådan er det jo.

PGP ID: 0x79701FB3 FP: 14CE E6BA 29CC 4ECE D7A3 30D3 FB74 A1CB 7970 1FB3

Fra : Kent Friis

Dato : 30-10-02 20:42

Den Wed, 30 Oct 2002 20:27:27 +0100 skrev Niels Teglsbo:

> [...]
>begå overfald, mens det er ganske lovligt at købe den for at komme smør på

Jeps, men hvor mange gange ser du politiet anholde folk for at købe en
kniv, og derefter begynde at lede efter beviser på at formålet var
ulovligt?

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 30-10-02 21:01

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote:

> Jeps, men hvor mange gange ser du politiet anholde folk for at købe en
> kniv, og derefter begynde at lede efter beviser på at formålet var
> ulovligt?

Analogier kan ikke bruges til noget fornuftigt på den måde.

Hvis jeg nu havde valgt en anden analogi: På et voldeligt værtshus ser
politiet en aggresiv mand, der lige har været i skænderi, købe en kniv.

PGP ID: 0x79701FB3 FP: 14CE E6BA 29CC 4ECE D7A3 30D3 FB74 A1CB 7970 1FB3

Fra : Kent Friis

Dato : 30-10-02 21:12

Den Wed, 30 Oct 2002 21:01:01 +0100 skrev Niels Teglsbo:

>Analogier kan ikke bruges til noget fornuftigt på den måde.
>
>Hvis jeg nu havde valgt en anden analogi: På et voldeligt værtshus ser
>politiet en aggresiv mand, der lige har været i skænderi, købe en kniv.

Prøv lige at fyre den af ovre i dk.kultur.sprog... "et voldeligt
værtshus". LOL

Hvis de er nødt til at bruge portscanningen som begrundelse for at
konfiskere computeren, har der jo ikke været noget af en mere
alvorlig karakter (skænderi), i hvert fald ikke noget som de mener
holder i retten.

Mvh
Kent
--
Object orientation: the idea, that humans find it easier to understand
"you.car.engine.start" than "start your car engine".

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-10-02 06:48

Hej.

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message

> Jeg mener ikke portscanning i sig selv ikke er ulovligt. Men det er
> ulovligt hvis formålet er ulovligt.

Jeg kender ikke til juraen, men tænk over følgende:
I forbindelse med et større projekt har vi bestilt en sikkerhedsaudit, hvori
der indgår en penetretionstest. Det pågældende firma kræver en underskrift
om lovligheden før de vil påtage sig opgaven.
Den skal bruges som bevis hvis politiet banker på døren.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen