Problemer med xmlobject.load();
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 29-10-02 15:31

Hejsa

Jeg har seriøse problemer med at holde nedenstående kode "up and running":

----
dim MetaXMLdoc
set MetaXMLdoc = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
MetaXMLdoc.async = false
if
(MetaXMLdoc.load("http://www.url.dk/Resources/Net/Xml/MetaDepartments.xml"))
then
Session("MetaDepartmentsXML") = MetaXMLdoc.xml
else
Response.Write("ERROR in loading MetaDepartmentsXML")
end if
----

Problemet består i at det synes som om det er totalt tilfældigt hvornår jeg
har success med at loade det ønskede XML dokument. Det kan køre fint i en
dag - for så næste dag at fejle... Og når det fejler har jeg testet om det
ønskede XML dokument er tilgængeligt vha. en browser - og "no problem". Min
kode har åbentbart bestemt at den ikke vil virke "i dag"!?!
Er der noget specielt jeg skal tage højde for når jeg loader XML dokumenter
på denne måde?

/Rolighed

Fra : Hintzmann

Dato : 29-10-02 15:42

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> wrote in message
> Er der noget specielt jeg skal tage højde for når jeg loader XML
dokumenter
> på denne måde?

Jeg vil _tro_ at du skal hente xml-file asyncron...

Hintzmann

Fra : stig hausberg

Dato : 29-10-02 16:05

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> wrote in message
> Er der noget specielt jeg skal tage højde for når jeg loader XML
dokumenter
> på denne måde?

Prøv å hente dokumentet etter å ha satt denne propertyen:
MetaXMLdoc.setProperty "ServerHTTPRequest", True

ellers kan du sjekke ut xmlHttp eller winHttp objektene og se om du får noe
større suksess med de

Mvh stig

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 30-10-02 11:53

"stig hausberg" <stig.hausberg@grey.no> wrote in message

> Prøv å hente dokumentet etter å ha satt denne propertyen:
> MetaXMLdoc.setProperty "ServerHTTPRequest", True

Hej Stig

YEZ!!! Du reddede lige min bagdel "big-time"!
Jeg har kæmpet med dette i laaange tider på et stort projekt til Carlsberg
og nu virker det ser det ud til.
Men hvorfor det hjælper at sætte den property specielt forstår jeg ikke...
Når man siger objektet skal loade en http-url, burde det da ikke være
nødvendigt? Hmmmm.

Men igen ... mange mange tak.

Cheers
Rolighed