Bog HJÆLPPPPP
Fra : Eva Hagen

Dato : 29-10-02 12:16

Kære Gruppe.

Jeg leder efter en bog, der efter sigende skulle have dannet grundlaget for
nogle tv-udsendelser ca 1 mdr tilbage.

Jeg kender desværre ikke kanalen. Heller ikke forfatterens navn, kun at det
var en dansk mand.

Udsendelsen omhandlede blandt andet en kvinde med 7 børn, hvoraf 2 drenge
slog hende og 2 piger ikke ville sove når de kom iseng. Jeg har ledt på
nettet som en gal men der er jo ikke meget at gå efter.

Er der nogen af jer der ved mere om bogen eller forfatteren eller
udsendelsen, så det ville være muligt at finde bogen???

På forhånd tak

Eva

Fra : Marianne Andersen

Dato : 29-10-02 13:52

Jeg mener at den hedder pisk eller gullerod

Fra : Susanne Colsted

Dato : 02-11-02 18:21

Den hedder "Pisken eller guleroden" og er skrevet af Bent Hougaard.

Hilsen Susanne

Fra : sunsite

Dato : 02-11-02 13:36

> Er der nogen af jer der ved mere om bogen eller forfatteren eller
> udsendelsen, så det ville være muligt at finde bogen???

Nu ved jeg jo ikke, hvad det er du skal bruge bogen til. Men det kunne lyde
som et emne Dion Sommer har skrevet om.

Søger du litteratur om et bestemt emne, er du velkommen til at spørge igen,
som pædagog studerende har jeg mange menesker at trække på, (bla.
bibliotekaren på skolen) når det drejer sig om litteratur af den slags.

Jens

Fra : Eva Hagen

Dato : 02-11-02 22:26

Hej igen

Mange tak for hjælpen. Jeg har købt bogen pisken eller guleroden og glæder
mig meget til at læse den.

Det drejer sig om at jeg har en 4 årig søn, med et sprogproblem. Han taler
ikke særlig godt selvom det hjælper hver dag. Han er lidt som den dreng
beskrevet i hvad mon han tænker. Men problemet yderligere er at det er svært
at se hvor meget han forstår af det man siger til ham. Så jeg har tænkt mig
at forsøge at nå ham ved at tænke anderledes end nu. Jeg har købt bogen det
kompetente barn.

Hilsen Eva

Fra : sunsite

Dato : 03-11-02 19:44

> [...]
mig
> at forsøge at nå ham ved at tænke anderledes end nu. Jeg har købt bogen

Hvis din søn på 4 år har sprogproblemer, må i have været i kontant med tale
pædagogen, har hun/han ikke forslået nogle øvelser eller lignende.

Jeg er nu også lidt nysgerrig efter, at vide hvad det er, der giver jeres
søn problemer med sproget, eller er i overhovedet klar over det.

Jens